Annons:
Etikett042-malmö
Läst 7648 ggr
sara.hultgren
10/3/13, 9:25 PM

Johanneslust, Malmö Tiger är borta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt Tiger försvann den 30/9 och har inte kommit hem. Han har en lång svans och är öronmärkt i vänster öra.

Hittelön utlovas!

Ring

Sara 070-3526847 eller Simon 0768-061118

Annons:
martdat
10/4/13, 9:29 AM
#1

Här är samlade tipps. http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen viktigt att sätta in många resurser tidigt. medans han troligen är kvar i närområdet.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annebeate
10/4/13, 2:40 PM
#2

"Tapetsera"området med efterlysningslappar som du förser med avrivningsremsor med ditt mobilnr så allmänheten lätt kan ringa om man ser eller hör något. Locka med hittelön. Lägg också lappar i brevlådor. Flera katter har kommit tillrätta just via en sådan lapp. Kan han ha blivit instängd någonstans? Be boende runt omkring kolla förråd m m. Tiger är väl anmäld försvunnen till polisen, ring annars 114 14. Kolla också regelbundet med polisen för även där kan ske misstag. Fortsätt leta aktivt ute efter honom. Så oerhört viktigt inte minst den första tiden. Hoppas han mycket snart är hemma igen.

Hawknestgrove
10/4/13, 7:27 PM
#3

hur har det gått här?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

sara.hultgren
10/5/13, 12:53 PM
#4

Ingenting ännu. Jag har satt upp lappar i området, lagt i brevlådor, delat bild på facebook, varit ute och letat, polisanmält…. Börjar blir rejält orolig nu….

annebeate
10/5/13, 1:43 PM
#5

Be KKS och Kattjouren lägga ut en efterlysning på deras respektive facebook. Når ut till så många. Under tiden kan du själv skriva ett inlägg på Kattjourens facebook där du med bild efterlyser Tiger. Fortsätt leta aktivt ute efter Tiger.

sara.hultgren
10/6/13, 10:47 AM
#6

Tack för alla tips. Ingen Tiger ännu…

Annons:
annebeate
10/6/13, 12:16 PM
#7

Även om jag så väl förstår att det måste kännas som en ofantlig tid för dig som Tiger varit borta så har det i morgon gått 1 vecka. Många katter återfinns efter betydligt längre tid. Så fortsätt leta och följ de råd du fått från olika håll. Sprid till så många människor du känner förtroende för att Tiger är försvunnen. Ju fler som vet ju fler kan hålla utkik efter honom. Går det att precisera närmare ungefär var på Johanneslust han försvann, detta med tanke på att det på detta forum eller på KKS och Kattjourens facebook kan finnas personer som bor i området eller känner någon som gör det och som de kan be hålla utkik efter Tiger. Tänker också på förråd m m, hoppas du kan få hjälp av kringboende att kolla av dessa❤️

sara.hultgren
10/7/13, 7:58 PM
#8

Jag bor på Smedstorpsgatan och lägenheten ligger precis vid gamla Bulltofta flygfält. Min man fick information från en som bor på Segevång som tror att han hade sett Tiger igår. Vi var där och satte upp lappar och letade idag efter jobbet men det känns som att leta efter en nål i en höstack…. Men jag hoppas att det leder till att någon ringer om de ser honom. Jag hade inte ens en tanke på att han har gått så långt med tanke på att han är kastrerad men man vet aldrig….

annebeate
10/7/13, 9:15 PM
#9

Så bra att Kattjouren redan lagt ut efterlysningen. Också bra att ni har satt upp lappar i området där han kan ha setts. Kolla bara så lapparna inte försvinner och fortsätt leta i området.❤️

sara.hultgren
10/7/13, 9:52 PM
#10

Fick ett tips nu att en hade sett en katt som Tiger på stubbamöllegatan 2. Vi letade men hittade ingen Tiger. Vi pratade med ett par som bodde i området som hade sett en sån katt som tiger i "nyponparken" så håll gärna ögonen öppna!

sara.hultgren
10/8/13, 7:46 AM
#11

Igår vid 23 fick vi ett tips igen från Segevång att de hade sett en katt som liknade Tiger så vi åkte dit och hittade en katt men det var inte Tiger :( Sen fick vi ett tips vid midnatt att de hade sett Tiger vid beijerspark men efter lite letande hittade vi ingen. Det var så mörkt att det var svårt att se men vi hade ficklampa. Fortsättning följer….

sara.hultgren
10/9/13, 9:50 PM
#12

Fick in ett tips idag på morgonen om beijerspark igen men vi hittade ingen Tiger :( Jag hoppas det är han som smyger runt i parken!

martdat
10/10/13, 6:34 AM
#13

Hoppas :)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Uppkatten
10/10/13, 7:29 AM
#14

Kanske dags att börja ställa ut mat där om du inte redan gör det. Får katten inte mat finns risk att den fortsätter vandra annars.

Letar du extra noga i skymning-mörker-gryning? Om inte så prova det! Det brukar vara bästa tiden på dygnet att söka efter bortsprungna katter.

Håller tummarna! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

sara.hultgren
10/10/13, 8:14 PM
#15

Fick ett tips om en katt som var påkörd i segevångsrondellen. Jag ringde trafikverket som ordnade att någon plockade upp katten. Vi åkte dit och kollade men det var inte Tiger. Hur gör man nu? Jag vet om att en katt har blivit påkörd men den var inte öronmärkt. Jag tänker på ägarna…

Uppkatten
10/10/13, 8:37 PM
#16

Vore bra att kolla om katten är chip-märkt. Kan göras hos polis eller veterinär. Fixar trafikverket sådan koll kan man undra??? Ring o kolla med trafikverket!

Vad som också vore bra vore att fotografera den döda katten och antingen lägga ut bild+annons t ex på olika efterlyst-/upphittat sajter alternativt lägga ut enbart annons och sedan ha bilder som man kan mejla över till den som tror sig ev. kunna vara kattens ägare.

Man bör också lappa närområdet till fots men då är det nog bra att inte ha med foto på katten…?

Finns varken möjlighet till chip-koll eller fotografier så bör du annonsera under upphittat och där beskriva katten så noga som möjligt och hänvisa vidare till de som har tagit rätt på kroppen samt att du lappar lokalt i närområdet förstås.

Jättebra att du tänker på ägarna! Det är hemskt att förlora sin katt och inte få veta vad som hände den. Vet man vad som har hänt så har man bättre förutsättningar att sörja "klart" och sedan kunna "gå vidare".

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Hawknestgrove
10/19/13, 10:25 PM
#17

Stackars lille kisse. Vi hoppas att du hittar din kille….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Djurälskaren87
10/27/13, 7:22 PM
#18

hur har de gått?

sara.hultgren
11/2/13, 6:43 AM
#19

Ingen Tiger… Och de tips vi har fått in har visat sig vara andra katter än Tiger :(

martdat
1/29/15, 5:43 PM
#20

Fortfarande borta?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: