Annons:
Etikett07-kronoberg
Läst 3396 ggr
pussel
2013-09-14 11:34

Kronobergs län Mörkröd hankatt upphittad

Hej!

Jag bor vid gränsen av Kronobergs-/ Jönköpingslän och det är ca 12km till Lammhult, 14 km till Rydaholm, 12km till Moheda, 4mil till Växjö och 4mil till Värnamo. Hem hit har en liten mörkröd hankatt kommit och även om han just nu är lite skygg så märks det att han har haft ett hem och fått vara inne i huset/ lägenheten. Han är okastrerad och max ett år, verkar ännu inte vara könsmogen. Vi vet att han varit här i 2 veckor men misstänker att han tassat omkring här längre tid än så pga att det gått åt extra mkt mat till våra egna katter.

Han har ingen örontatuering och än vet jag inte om han är chippad då jag precis fått börja klappa honom. Han är en liten pratsjuk pojk som svarar när man lockar på honom. Är det ngn som känner igen beskrivningen och som saknar sin katt? Vi har även haft en del okända bilar i området så detta kan vara en fripassagerare från längre håll.

Lägger inte upp ngn bild utan saknar du din katt och det låter som att detta kan vara den så maila mig en bild och en beskrivning av din katt så får vi se om det är den som är här. Kan tillägga så ingen hoppas i onödan, han är riktigt rävröd, på gränsen till brun. Inte mkt vitt på honom heller.

Min mail är: madde@mail.com och jag kollar av den varje dag.

Mvh/ Madde

Annons:
Hawknestgrove
2013-09-14 21:15
#1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

pussel
2013-09-15 13:24
#2

Tack för de samlade tipsen. Har redan gjort det mesta på listan men ska ringa polisen nu i veckan. Tyvärr misstänker vi och grannarna att det är en sommarkatt som blivit avsläppt.. Kommer fortsätta söka efter en eventuell ägare ifall det trots allt är någon som saknar sin kattpojke. Han börjar bli vän med våra katter så om ingen ägare visar sig så får han stanna här men vill först vara säker på att ingen saknar och letar efter honom.

pussel
2013-09-17 12:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Har pratat med polisen men de har inte fått in någon anmälan om en försvunnen mörkröd hankatt. Nu märks det verkligen att han har haft ett hem då han numera buffar, kurrar och ger små kärleksbett. Har försökt att ta ngt bra kort men det är svårt då han försöker kela med kameran men detta kort lyckades jag ta på honom idag.

martdat
2013-09-20 13:05
#4

så söt, hoppas att hans hem hittas eller ett nytt fint hem.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2013-09-29 15:18
#5

vi håller fortfarande tummar och tassar

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

pussel
2013-10-03 20:39
#6

Än har jag inte hittat ngn ägare men nu har han bott in sig relativt bra här hos oss. Han trivs bra ihop med hunden, försöker busa med våra andra 3 katter vilket än så länge går sådär.. Han ÄLSKAR att följa med på promenad och går och stryker sig mot benen så fort han får chansen. 

Än så länge respekterar han de andra katternas revir i sängen så han sover på mattan utanför sovrumsdörren men verkar ha börjat smyga sig in för att sova under sängen.. Så som ni förstår så blir det ingen tråkig historia för den här katten men däremot kan det fortfarande finnas en orolig ägare.

Ska beställa tid hos veterinären för koll av eventuellt chip och saknas det blir han istället kastrerad och vaccinerad. Han är ett riktigt charmtroll med stark personlighet så han passar in i flocken:)

Annons:
Uppkatten
2013-10-04 08:14
#7

❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Hawknestgrove
2013-10-04 19:27
#8

gulligt…..❤️

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Djurälskaren87
2013-11-08 18:10
#9

vad härligt! hur har de gått nu?=)

pussel
2014-02-13 12:40
#10

Ett tag sen förra uppdateringen så här kommer en ny. Ingen ägare hittad men han har bott in sig ordentligt här hemma. De andra katterna är inte jättelyckliga då han gärna vill busa med dom vilket inte är uppskattat. 

 Hunden börjar vänja sig vid att han springer mellan benen och under magen på henne, att han vid busiga tillfällen försöker fånga hennes tassar och vid gosiga tillfällen försöker buffa på henne och krypa intill henne i soffan. 

Han följer med ut på promenader och älskar att krypa intill mig i soffan på kvällarna. Han är alltid i samma rum som oss och springer med så fort vi byter rum. Han accepterar att sängen och sovrummet än så länge är de andra katternas plats och har en egen säng precis i dörröppningen för att ändå få vara i närheten och där sover han varje natt. Vi blev tvungna att köpa en då hunden inte riktigt uppskattade att han började sova i ett hörn av hennes säng på nätterna. Var så otroligt sött att se hur en stor rottweiler kröp upp så långt hon kunde i sitt hörn medans han sträckte ut sig i sin fulla längd:) Han har aldrig visat aggressivitet mot hunden utan hon ville bara inte ligga intill honom då det blev SÅÅ trångt! (i hennes värld alltså ;) )

Det är en riktig charmör så det är konstigt om ingen saknar honom. Han är som en liten hund, vill alltid vara med och älskar att apportera.

Upp till toppen
Annons: