Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 4558 ggr
kattslottet
9/5/13, 10:34 PM

Sickla, Sthlm katt funnen, randig brun

Hej,

träffade idag på min väg till det stora ICA i Sickla köpkvarter en katt nere vid rondellen mot Sickla djurklinik och Saltsjöbanan, som skrek högt till mig och sedan sprang fram. Den var mycket kelen, möjligen på grund av hunger - den var smal på väg att bli direkt mager.

Brun med svarta ränder, inga synliga vita fält men detta var ju på kvällen så det syntes inte jätteväl, gissningsvis en hankatt baserat på form och ansikte, men ingen säkerhet där. Inget halsband och ingen synlig tatuering.

Jag har googlat efterlysningar men inte funnit något.

Saknar någon en sådan katt, eller vet ni om någon gör det?

Kan ju sända orden runt, i alla fall.

Annons:
Hawknestgrove
9/14/13, 9:31 PM
#1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Djurälskaren87
11/8/13, 6:17 PM
#2

hur gick det?

[[eskils_]]
7/14/14, 12:13 PM
#3

Hur har det gått?

Man kan anmäla en upphittad katt hos Stockholms Katthem annons@katthemmet.nu>;

TdeV
7/14/14, 12:59 PM
#4

Hej!

Jag har bortsprungen katt i länken "Sundbyberg - Kärrtorp", kan det vara han? Var troligen på väg till Kärrtorp men måste ha stannat på vägen eller omkommit. 

Försvann 1 augusti 2013.

Tigr är en äldre kastrerad hankatt men han har tatuering i örat. Är tigrerad med mörkare ränder på ryggen och lite åt rödbrunt neråt magen. Gröna ögon.

hälsningar

Titti 070-612 8386

[[eskils_]]
7/14/14, 1:16 PM
#5

#4 Pröva att skicka PM till kattslottet. Tänk om det är rätt katt!

kattslottet
7/14/14, 2:46 PM
#6

#4 nu är det lite länge sen och svårt att avgöra i efterhand, men på gott som ont kan jag säga att det inte låter som rätt katt.

Det var på kvällen så det är inte helt lätt att säga färgen, men jag uppfattade katten som mer typiskt randig bondkatt-färgad, alltså mer mörkt kolabrun under ränderna, mer gultonat än rött. Denna såg heller inte så gammal ut. Tatuering tittade jag efter, och såg ingen, så såvida den inte var jättebleknad var det nog inte den.

Dessutom, såvida katten inte levt på undernäring i hemmet skulle den inte ha hunnit bli så smal på bara 4 dagar, så även det talar emot.

Skickar alla förhoppningar om att ni hittar er kissekatt. 🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: