Annons:
Etikett10-jönköpings-län
Läst 4514 ggr
van320
8/11/13, 8:28 PM

Rösås/Bäckaby/Ramkvilla, HEMMA! katter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Våra två fina bondkatter försvann från sin "semesterort" Rösås den 16 och 17 juli och ingen har sett dem sedan dess. Vi bor själva i Vaggeryd och det kan hända att de är på väg hit…eller åt andra hållet!

Beskrivning:

❤️Sessan 4 år 

Är en steriliserad honkatt, sköldpaddsfärgad (svart/orange/vit) och långhårig. Svansen är burrig och svart, likaså har hon en svart "mask" runt ögonen och ett svart vänster öra. Hon har en orange "lejonman" och orange höger öra. Tassarna och framtill samt nosen är vita. Bar vid försvinnandet ett halsband med adressuppgifter.

🐱Curry 2 år

Är en kastrerad hankatt, orange tigrerad med en vit fläck på magen. Morrhåren är svarta och vita.

Ingen av dem är ID-märkta men anmälda försvunna.

📱Ring om du sett eller hört något. Vi saknar dem!

Hittelön. Tel nr 0722-32 22 92.

Annons:
annebeate
8/11/13, 11:31 PM
#1

Detta var mycket sorgligt att läsa. Hur långt är det mellan Rösås och Vaggeryd? Ha lappar uppe runt om i området där de försvann och förse lapparna med avrivningsremsor med ert mobilnr så allmänheten lätt kan ringa om man ser eller hör något. Locka med hittelön. Kolla fortlöpande att lapparna  finns kvar. Lägg också lappar i brevlådor. Flera katter har kommit tillrätta just via en sådan lapp. Ni måste säkerligen nu även lappa ett större området i riktning mot där ni bor. Åk dit på helgerna och leta. Så viktigt! Bra att ni anmält dem försvunna hos polisen men tyvärr kan man inte förlita sig på att de kommer tillbaka den vägen utan det gäller att man  själv ligger i, vilket ni säkert gör. Det har väl kollats så de inte blivit instängda någonstans i området där de försvann?

Hoppas så de återfinns  mycket snart välbehållna.❤️

Be också Kattjouren och Kattkommando Syd (KKS) att lägga ut en efterlysning på deras facebook.

van320
8/12/13, 12:00 AM
#2

Tack annebeate för din omtänksamhet och bra tips! För ca en vecka sedan satte jag upp ett flertal färgaffischer, även längre bort än där de kom bort. Men tack för tips så att jag kan gå vidare!

van320
8/12/13, 12:04 AM
#3

Tack annebeate för din omtänksamhet och bra tips! För ca en vecka sedan satte jag upp ett flertal färgaffischer, även längre bort än där de kom bort. Men tack för tips så att jag kan gå vidare! Det är 13 mil mellan orterna.

Hawknestgrove
8/13/13, 6:49 PM
#4

här har du flera samlade tips och så hoppas vi att ni återförenas.

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

van320
10/28/13, 7:46 PM
#5

HITTADE BÅDA TVÅ! !!!!! 2013 10 28

annebeate
10/29/13, 11:40 AM
#6

Underbart! Gläds med dig! ❤️Inger hopp för andra! Undrar bara hur du kunde hitta dem? Kanske några goda råd till andra som fortfarande letar efter sin lilla katt.

Annons:
martdat
10/29/13, 7:57 PM
#7

nice !!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

van320
10/29/13, 11:10 PM
#8

Jag hittade dem båda efter tips från allmänheten! Sessan hittade jag i skogen 1 1/2 mån efter försvinnandet. Jag ropade på henne och hon kom då jamandes springande och hoppade upp i min famn och kelade! Hon var lite mager, hade fästingar men den långa pälsen var otovad. Curry hämtades av mina svärföräldrar 3 1/2 mån efter försvinnandet och när de ropade på honom kom han högt spinnande, "kurrande", emot dem! Kelen och utan skador men med några fästingar och lite mager. Jag har annonserat på sajter, ringt djurens vänner och katthem. Har knackat dörr och satt upp inplastade färgaffischer på ett stort område där de försvann. Anmält dem försvunna hos polisen osv. Framförallt har mina underbara svärföräldrar, där katterna för tillfället var i somras när de försvann, åkt runt i byarna och pratat med både sommarboende och fast boende och visat dem affischerna! Nu har det även varit viktigt för mig att smsa och ringa runt till privatpersoner och andra som engagerat sig och berätta den goda nyheten att båda katterna mirakulöst är tillbaka! Tack alla som engagerat er!

annebeate
10/30/13, 12:03 AM
#9

Detta visar hur viktigt det är att man fortsätter ligga i och inte ger upp hoppet trots tiden går. Underbara svärföräldrar du har och deras enträgna arbete ledde till total lycka i och med att bägge kom tillrätta.

Så underbart!❤️❤️

martdat
10/30/13, 6:19 AM
#10

bra du ringer runt och berättar att de är tillbaka.  många som missar det :)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: