Annons:
Etikett10-jönköpings-län
Läst 4800 ggr
[SaaraR]
2013-07-29 10:18

Hemma!honkatt (steriliserad)Jönköping.Aneby

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Vår honkatt har varit borta i över två veckor, hon har bara varit borta i två dagar förut så nu är vi oroliga. Har någon sett eller hört något om en svartsköldpadd-vit honkatt. ID-märkning: T520A. Tveka inte, hör av er. Sprid gärna ut vår efterlysning. Tack på förhand!!

Annons:
annebeate
2013-07-29 10:55
#1

Sätt upp efterlysningslappar lite överallt i området, förse dem med avrivningsremsor med ditt hemnr /mobilnr så allmänheten lätt kan ringa om man hör eller ser något. Locka med hittelön. Lägg också lappar i brevlådor, flera katter har kommit tillrätta tack vare en sådan lapp. Be omkringboende kolla sina förråd m m om ni inte redan gjort det, så hon inte blivit inlåst.

Hon är väl anmäld försvunnen hos polisen, ring annars 114 14.

Vore bra om det stod ditt hemnr/mobilnr också  i din efterlysning. Undrar också var Aneby ligger närmare. Vilken är närmaste stad? Många känner nog inte till närmare var Aneby ligger.

[SaaraR]
2013-07-30 00:01
#2

Tackar så hjärtligt för ditt bemötande!! Hur ändrar man sitt inlägg? Aneby ligger cirka 5mil ifrån Jönköping. Och mellan Tranås och Eksjö. Jag bor i Boafall som ligger mellan Aneby och Sund. Ja hon är anmäld till polisen. Har satt upp 6 bilder runtomkring där jag bor. Samt lagt i 14-15 efterlysningar i brevlådor. Har även kollat med mina närmsta grannar. Gått skogspromenader och åkt bredvid vägkanterna. Känner mig så hjälplös. Jag saknar min Molly! Mitt numer är; 0738162718.

[SaaraR]
2013-07-31 16:42
#3

Ingen som sett eller hört något om Molly??

annebeate
2013-07-31 18:57
#4

Du bör i nuläget utöka området där du lappar  och glöm inte hittelön. Vilken tidning täcker området, en efterlysning där kan vara på sin plats. Fortsätt söka aktivt efter henne och prata med så många som möjligt när du är ute  som du känner förtroende för. Ju fler som vet desto bättre. Du kan också lägga in efterlysning på KKS facebook och Kattjourens facebook. Många är inne dagligen på deras facebook.

martdat
2013-08-01 21:01
#5

ge inte upp. att hon är märkt är skönt . ökar chanserna .

2# Du kan inte själv ändra inlägg . men jag kan lägger r dit Jönköping. förstår det som det var det du ville? Pm a annars så ändrar jag ijen. Med vänlig hälsning  martdat sajtväd,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[SaaraR]
2013-08-01 22:05
#6

Ja det känns skönt. Är det någon som vet hur långt en kastrerad honkatt går? Ja jättesnällt det var det jag ville :)

Annons:
Uppkatten
2013-08-01 22:40
#7

Man brukar säga att en kastrerad honkatt vanligtvis håller sig inom ca 400 meter. Jag känner dock till en kastrerad honkatt som hade ett betydligt större revir (efter det att hon flyttat inom närområdet).

Man får dock betänka att katter kan hamna betydligt längre bort än så, t ex om de klivit ombord på ett släp eller liknande och åkt iväg för egen tass.

För något år sedan kunde vi t ex läsa om en misse som åkt till Gotland för egen tass…

Därför är det viktigt att lappa i allt vidare cirklar samt att även lappa digitalt t ex på Blocket och på katthemmens hemsidor.

Har du anmält till id-registret också att hon är borta?

Lappa högt och lågt! När min misse slet sig ur selen printade jag ut hundratals lappar och satte upp!

Hoppas att du hittar henne snart igen! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[SaaraR]
2013-08-01 23:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Idag 23.13 kom Molly hem. Har aldrig varit lyckligare. Tack till alla som har engagerat sig.

Uppkatten
2013-08-02 08:59
#9

Lycka!!! Det finns inget underbarare än att få tillbaks sin lilla katt! Se nu till att njuta av varandra!!! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

annebeate
2013-08-02 11:42
#10

Vilken lycka! Njut, njut av tillvaron nu! ❤️

Upp till toppen
Annons: