Annons:
Etikett091-göteborg
Läst 2894 ggr
deedee
7/23/13, 9:24 PM

Död katt Eriksbo

Död påkörd katt upphittad vid vägren (Gråbovägen) vid centrala Eriksbo (i höjd med torget) i Göteborg. Katten var medelstor-stor och tigrerad. Ingen synlig öronmärkning eller halsband. 

Hade inte plastpåse etc med mig så klarade ej av att vända och vrida för mycket för att kolla kön och andra kännetecken.

Ska ringa Polisen och se om de vill kolla efter chip.

Annons:
deedee
7/24/13, 11:29 AM
#1

Polisen underrättad. Får se om de åker ut och kollar chip…

martdat
7/25/13, 8:05 PM
#2

hoppas att de gör det men tvivlar tyvärr- de har vägrat varenda gång jag ringt om påkörda katter. de försvinner av sig själva på ett elr annat sätt brukar de säga . fyy

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
7/28/13, 10:00 AM
#3

ja, dessvärre så får man det svaret många gånger. skriv om kissen på många sajter, så kanske i alla fall ägaren får syn på det nånstans

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
7/28/13, 10:01 AM
#4

jag har alltid engångshandskar liggandes i bilen…. bra tips…och tvättservetter.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

deedee
7/29/13, 5:20 PM
#5

Ja, de lät ju inte jätteangelägna… och jag blev omkopplad typ fem gånger innan jag hamnade hos någon som kunde prata. Han verkade inte alls veta vad han skulle göra.

Uppkatten
7/29/13, 8:40 PM
#6

Kanske kan man få låna en chipläsare på t ex ett katthem eller på ngn veterinärmottagning och själv åka dit och scanna av katten? Man kan också ta reda på vem som "städar bort" döda djur från vägarna i det aktuella området och kontakta dem för att höra efter hur de gör med just katter.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Hawknestgrove
8/7/13, 4:04 PM
#7

ja vi tar inget för att scanna en katt eller hund om folk frågar. Vi har två läsare hos två olika personer. OCh veterna tar inget för det heller om de är rekorderliga. Polisen har också, och de SKA ställa upp om du får kontakt med dem. De har ju läsare på stationerna.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mariva
9/15/13, 11:43 PM
#8

Ring Djurambulansen om ni hittar skadade eller döda katter i Västra Götaland! http://www.svenskadjurambulansen.se/

Hawknestgrove
9/29/13, 3:23 PM
#9

bra tips….. tack!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: