Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 2417 ggr
BaraLisa
2013-07-13 11:34

Tant har "tagit" min katt

Vad kan man göra om man misstänker att en halvdement dam tar andras katter som sina egna, och matar dem med vispgrädde så de blir sjuka? Hennes egen blev fet och självdog. Hon verkar tro att hon gör en insats, detta vet hela kvarteret. Hon tar alltså andras katter för hon tror att ingen bryr sig om dem.

Vi har pratat med henne två gånger men hon nekar/ljuger (enligt min granne som varit med förr). Min katt har aldrig varit borta i flera dygn, jag är väldigt pjåskig med dem. Min granne hade dock sett den utanför mig, när jag var på jobbet. Sedan hade han sprungit mot hennes hus istället.

Jag brukar inte låta dem vara ute under dagen när jag är borta, detta var för att han fått vara inne flera dygn pga ont i magen (antagligen efter hennes grädde).

Tips?

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
BaraLisa
2013-07-13 11:37
#1

Hon frågade om jag brydde mig om honom flera gånger, jag blev sur. Men skulle väl ha sagt "jaaajaaa"…. Hon tycker att hon räddar världen.

Med vänliga hälsningar Lisa

 

diamantsorg
2013-07-13 11:37
#2

Oj, låter inte bra alls. Har tyvärr inga tips att ge :/

martdat
2013-07-13 23:01
#3

att ta in en katt man vet är ägd är egenmäktigt förfarande och kan polisanmälas. men är hon dement kanske det finns hemtjänstpersonal man kan tala med?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

sotlynx
2013-07-15 23:44
#4

Anmäl!!!

martdat
2013-07-18 17:58
#5

Hur har det gått?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

BaraLisa
2013-07-23 11:45
#6

Jag hittade katten men då satt han i en annan grannes källare, dock "bara" ca 10 timmar. Men innan har han säkerligen varit hos tanten. Jag satte på honom en extra liten "skylt" som det står "Tål inte grädde" på samt adress. Sedan har det gått bra, jag tror hon blev lite rädd när vi var där och pratade med henne. Sedan så försöker jag att inte ha dem ute när jag inte är hemma.

Med vänliga hälsningar Lisa

 

Annons:
Hawknestgrove
2013-07-28 10:10
#7

absolut. och fortsätter damen, så är det bara att anmäla, och tala med hemtjänsten, eller om tanten har anhöriga Du gör rätt i att inte låta katten vara ute när du inte är hemma. och som sagt, meddela damen och de som är i hennes krets, att du polisanmäler, om hon fortsätter. Det  kan ju vara fler katter, som inte tål mjölkprodukter.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: