Annons:
Etikett172-södertälje
Läst 2435 ggr
ConvallariaAmy
2013-07-10 17:15

Södertälje: OPHELIA är borta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskling Ophelia försvann för två veckor sen, natten till 26/6-13, då hon måste ha klämt sig igenom balkongnätet och ramlat ner från 6:e våningen. Vi bor i Grusåsen i Södertälje. Hon måste ha klarat fallet då hon inte återfanns nedanför balkongerna och inte heller ramlade in på någon grannes balkong under. Hon är anmäld försvunnen på diverse facebook-sidor, hos polis, veterinär och katthem.

Jag har lappat hela området, lägger dagligen ut mat och vatten, lockat och letat vid alla dygnets timmar under de här två veckorna. Människor har ringt, men ingen har lyckats ge 100 säkert att de sett henne. Vid Algatan bor en katthane som ser exakt likadan ut som Ophelia, bortsett från att han är större och kralligare än hon.

Hon är en 1-årig liten (även för sin ålder), ganska smal, korthårig huskatt/bondkatt med svart päls och en vit fläck på bröstet. Inga vita tassar eller vit på mage/ansikte. Hon är inte ID-märkt och hon saknar halsband. Hon är ett litet godismonster som älskar kattgodis. Är tam men förmodligen livrädd ute ensam, då hon i annat fall endast är innekatt. Hon lyssnar till Ophelia eller Ophie, och brukar komma travandes när man visslar långa visslingar.

Jag befarar det värsta men försöker ändå hålla hoppet uppe genom att fortsätta leta och efterlysa henne där jag kan. Jag tar tacksamt emot all hjälp jag kan få för att hitta henne. Erbjuder självklart en generös hittelön om jag får tillbaka mitt lilla hjärta! Det går att nå mig dygnet runt på 0729624919. Dygnet runt!

HJÄLP OSS FÅ HEM OPHELIA IGEN!!

// matte Amy & kattkompis Amadeus

Annons:
[ErikP]1
2013-07-10 17:17
#1

Rekommenderar att även pröva lägga ut en annons på Blocket.

ConvallariaAmy
2013-07-10 17:23
#2

Tack! Ska göras!

martdat
2013-07-11 12:45
#3

samlade tipps. http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen

 hon har inte lyckats ta sig in till någon balkong jämte`? det har hänt mig med mina kissar.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: