Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 9114 ggr
Susan Joppien
7/5/13, 11:57 AM

Landskrona Poppe är fortfarande försvunnen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Poppe rymde från sitt stödhem mellan Ekeby och Kågeröd den 23 juni 2012. Kanske försöker han hitta tillbaka till Landskrona där han kommer ifrån. Poppe är c.a. 8 år gammal, svart med vita tecken. Han är kastrerad och öronmärkt. Poppe är skygg och inte van att vara inomhus. Däremot är han vad vid att ha blivit matad och kan ha problem att hitta mat på  egen hand. Om ni har sett honom eller vet var han finns, så var snälla och kontakta Susan på tel. 0733-721642

Annons:
annebeate
7/5/13, 3:52 PM
#1

Be Kattjouren lägga ut en efterlysning på sin facebook. Han har alltså varit försvunnen i över 1 år. Han är väl anmäld försvunnen hos polisen, ring annars 114 14.

Susan Joppien
7/6/13, 9:47 AM
#2

Poppe är anmäld försvunnen hos Polisen, och registrerad saknad i kattägarregistret. Annons på Blocket varje dag sedan han försvann. Lappar i närområdet där han försvann, annons i tidning 2 ggr, och även på alla möjliga efterlysningssajter på webben. Det finnns en hel del så det är inte lätt att ha koll. Har även varit i kontakt med Kattjouren.

annebeate
7/6/13, 11:10 AM
#3

Absolut värt att kolla upp katten på Söderåsen. Inte långt mellan dessutom. 

Har Kattjouren haft inne någon efterlysning gällande Poppe?

Hawknestgrove
7/9/13, 8:07 PM
#4

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

hannamatt
7/18/13, 7:46 PM
#5

Det måste vara Poppe! Det var jag som skrev inlägget Katt på Söderåsen! Katten var halvskygg men det märks att den varit tam. Han såg ut att vara ca 6-8 år. 🙂

annebeate
7/18/13, 11:29 PM
#6

#5 Har inte du och Susan Joppien haft någon kontakt? Utgick nämligen från detta. Tyckte det var givet. Om inte är det hög tid tycker jag. Det är ju inte heller långt bort från där han försvann.

Annons:
Susan Joppien
7/19/13, 9:35 AM
#7

Hej hannamatt, jag har skrivit min e-post adress och mitt telefonnummer, här får du det igen

susan.joppien@bredband.net

0733-721642

Vill gärna ha direkt kontakt med dig, för att fråga lite mer om katten.

annebeate
7/19/13, 9:47 AM
#8

Hoppas ni nu får kontakt. Har du varit där? Inte långt ifrån där Poppe försvann. Du kanske ser honom om han håller till där stadigvarande.Självfallet bäst om du kunde få närmare information om var i området han sågs.

Jag hade också ringt Till Söderåsens Nationalpark och hört om de känner till en  svart-vit katt som uppehåller sig i nationalparken, tel 0435-442120. Absolut värt ett försök.

Susan Joppien
7/19/13, 11:12 AM
#9

Jag har ringt till Söderåsens Nationalpark, kvinnan jag pratade med kände inte till något om denna katt, men hon skulle höra sig för med de andra som arbetar där. Jag ska också se om det går att ordna skjuts, så att jag kan ta mig dit och leta i helgen.

annebeate
7/19/13, 11:50 AM
#10

Hoppas du lyckas ordna skjuts. Hoppas också att hannamatt går in igen på tråden och ser att du vill ha kontakt. Du kan också klicka på hannamatt här i tråden  och därefter under kontakta mig skriva ett privat meddelande till henne.

Hawknestgrove
7/28/13, 10:22 AM
#11

hoppas det löser sig nu

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

hannamatt
8/3/13, 9:49 PM
#12

Trevligt att vi fick talas vid och hoppas att du fångar in Poppe. Han var verkligen utsvulten. Han fick lite vegetarisk korv av oss och han gillade majs.

Hawknestgrove
8/7/13, 3:27 PM
#13

har det hänt något  här? Vi håller alla tummar och tassar

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
hannamatt
8/8/13, 11:57 PM
#14

Har du hittat Poppe? Mina katter håller tassarna

Susan Joppien
8/23/13, 9:29 AM
#15

Jag har varit och träffat katten på Söderåsen. Tyvärr var det inte Poppe, men den var otroligt lik honom i teckningen.

annebeate
8/23/13, 6:21 PM
#16

Så ledsamt  att det inte var Poppe men ge inte upp utan fortsätt ha inne dina efterlysningar på olika sajter. Även om det gått lång tid sedan han försvann hör man rätt ofta talas om katter som kommit tillbaks efter att ha varit borta längre tid än Poppe.

Upp till toppen
Annons: