Annons:
Etikett043-lund
Läst 2673 ggr
verkligeen
6/10/13, 5:47 PM

Hur fångar jag in min katt?

Hejsan!

Jag skrev häromdagen om min min hankatt Sega som trillade ner från fönstret i fredags. Jag har hittat honom! Han mår bra och är inte skadad. Han har bosatt sig på en fritidsgård där de har ett litet katthus på gården där flera katter bor. Han får mat och vatten där så han kommer tillbaka dit hela tiden. Jag har sett honom ett flertal gånger och försökt locka honom med mat och kalla på honom men han verkar inte känna igen mig, vara rädd eller helt enkelt inte vilja.. Har ni några tips på hur jag ska få tag i honom???

Tacksam för svar!

Med vänliga hälsningar, Emmy

Annons:
martdat
6/10/13, 6:09 PM
#1

Fälla låter som ett bra alternativ. en fångsfälla som du laddar med mat. katthem och komunjägare kan ev ha man kan hyra elr låna. men inne på hittekatter.ifokus.se kan hjälpa dig bättre när det gäller sådant tror jag .

Om inte de på fritidsgården kan plocka upp honom i samband med matning? elr har du prövat med det. god tonfisk som luktar och lockat på honom.?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

verkligeen
6/10/13, 6:39 PM
#2

Ja! Men de på fritidsgården är så himla sega och verkar inte alls speciellt sugna på att hjälpa! De frågar bara hela tiden om det är säkert att det är min katt! *aaarghfh*. Nu är det låst där och jag kommer inte in men jag ställde hans bur där förut med mat och godis, den står nu inlåst i själva katthuset där de får mat.. så nu kanske han kan bli lite bekant med buren så får jag häcka där i morgon när det är öppet.. Tack för svar!

Hawknestgrove
6/12/13, 2:49 PM
#3

Ja de borde faktiskt vara behjälpliga, om de kan ta i katten och sätta in honom i buren och ringa dig. utlova hittelön. Då kanske de ger med sig.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: