Annons:
Etikett23-västerbottens-län
Läst 4119 ggr
diva
2013-05-07 11:50

Kattunge som är dräktig (AKUT)

Hejsan. Jag har ett dilemma som jag inte vet hur jag ska tackla. Min systers granne har 2 katter som är kring 8 månader (honor) Som är ute nästan jämt. Nu ringde min syster och sa att den ena katten är dräktig och ganska långt gången. Dom är katterna är sällan inne och kommer och går som dom vill. Risken är stor att hon kommer att föda ute och att kattungarna aldrig hittas. Finns det nåt jag kan göra för att förhindra att det händer. Hade tänkt ta hit katten så hon får föda hos mig, men kan jag göra det? Det är så jäkla synd om dessa katter. I vinter då det var -30 grader ute så var kattungarna ute. Dom söker sig till min systers garage dom har på gården. Vill inte att det ska hända kattungarna nåt och polisen här gör absolut ingenting. Hjälp snälla vad ska jag göra

Hon är långt gången

Annons:
diva
2013-05-07 13:05
#1

Ringde polisen och som jag misstänkte så gör dom ingenting. Djur är tydligen inte så viktigt i deras ögon.

Hawknestgrove
2013-05-07 19:13
#2

Du ska anmäla vanvården till Länsstyrelsen i det län där du bor. Grejen är, att katterna bör ju kastreras. MEn det du beskriver är vanvård av djur och det är tyvärr inte polisens bord, utan Länsstyrelsen. Om man blundar, så varför kan du inte ta in katten så hon får föda hos dig? Du gör inget lagbrott där.Sen kan man faktiskt även kastrera en hon även om den är långt gången i graviditet. Troligen så kommer kattens ägare inte ens reagera på vad du gör. Dessvärre, så är myndigheternas kvarnar långsamma, så om du tar in kissen och låter henne föda i lugn och ro, så gör du henne en tjänst. I stort, så råder jag dig att lyssna till ditt hjärta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

diva
2013-05-07 19:39
#3

#2 jo jag fick höra att om dom upptäckte vad jag gjort kan dom polisanmäla mig. Det kallas visst egenmäktigt förfarande.

Men jag har skickat en kattbox med syster och får jag tillfälle så kommer hon hit. Det har jag kommit fram till.

diva
2013-05-09 13:25
#4

Nu är kattflickan inne hos mig. Hon är i ganska bra skick förutom lite mager, men nu får hon nyttig mat och jag har även kontakt med djurskyddet som ska hjälpa mig med kastrering av henne efter hon förtt sina kattungar. Hon är otroligt kontaktsökande och kelsjuk och kurrar bara man tittar på henne. Hon har sovit med mig i sovrummet inatt och hon har verkligen mått gott.

Känns riktigt bra nu.

Hawknestgrove
2013-05-12 14:49
#5

MEn så fint…. smyg med henne nu….Lycka till och du har handlat fint….❤️

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: