Annons:
Etikett083-öland
Läst 4725 ggr
Saima_Jessica
3/30/13, 10:42 AM

Färjestaden upphittad semilånghårig katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som saknar sin vita kisse?

Vi har ett par kvällar i rad fått besök av en vit semi-långhårig katt som vi tror kan vara en hankatt. Vi bor i Strandskogen (Färjestaden) på Öland. Första kvällen var i tisdags, 2013-03-26. I går och förrgår var den inte här vad vi kunde se. Vi ropade några gånger för att kontrollera om det dök upp någon katt. Men icke. Idag är den återigen här. 

Då katten är ganska tovig och har ett litet sår på vänstra örat känns det som att den kan vara på upptäcktsfärd från sitt hem. Idag när den dök upp hade den stora snöklumpar i pälsen och var väldigt skitig. Den är hyfsat tillgiven, och ryggar inte för våra två katter.

Eventuellt var den här även för fem kvällar sedan (måndags kväll), för då hörde jag en katt jama på ett sätt som gjorde att jag blev orolig. Jag trodde det var någon av våra katter som kanske hade blivit dålig och jamade av smärta. Så var inte fallet, men en av katterna satt och tittade ut genom ett fönster och lampan vid vår ytterdörr som tänds när någon/något går förbi var tänd. Misstänker nu att det kan ha varit den vita katten som var här även då. Morgonen efter hörde jag återigen jamandet, och det var åter igen inte någon av våra katter men jag såg inte till någon annan katt den gången heller.

Om ni saknar en kisse som stämmer in på beskrivningen, skriv här så får vi ta vidare kontakt efteråt och kolla om det kan vara er katt.

/Jessica

Annons:
Katthemsmatten
4/4/13, 1:27 PM
#1

Här finns tips på vad du kan göra för att försöka spåra ägaren.

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

Hoppas någon ger sig till känna!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
4/8/13, 2:57 PM
#2

hur har det gått?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: