Annons:
Etikett043-lund
Läst 5494 ggr
xuxita
1/9/13, 1:03 PM

Linero Bortsprungen katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har någon sett Tosan?

Hon är en 2 år gammal bondkatt som försvann sön 5/1 2013 från sitt hem på Runslingan på Linero.

Hon är orange med vit mage och vita tassar och hade ett reflexhalsband när hon frösvann och hon är märkt i örat. Hon är ganska skygg och van vid att vara ute.

Har du sett henne?

Kontakta då: 0704282326

Annons:
Katthemsmatten
1/9/13, 1:10 PM
#1

I den här artikeln får du massor av bra tips på hur du bör agera när katten har försvunnit.

http://kattpolisen.ifokus.se/discussions/50ed5c87d3b4fd29620005a0-bortsprungen-katt-linero?bookmarks-1

Medarbetare Hittekatter iFokus

xuxita
1/9/13, 2:07 PM
#2

Tack katthemsmatten

Jag har följt dina bra råd nu, så vi håller tummarna för att vår älskling kommer hem igen!

Katthemsmatten
1/9/13, 5:16 PM
#3

Det enda jag kan bistå med från min hemort är tumhållning. På Hittekatter finns nu en länk till en artikel om en katt som kom hem efter 15 år, så hus hopp! Och ut och leta, leta, lappa, lappa och leta och lappa litet till. Leta speciellt sent på kvällen och tidiga morgnar när det inte finns en massa folk ute.

Medarbetare Hittekatter iFokus

xuxita
1/10/13, 7:01 PM
#4

De värsta tänkbara nyheterna :'( En dam, bara ett par hus bort ringde och sa Att hennes son hade hittat en påkörd katt i måndags kväll. Han hade tagit med sig katten, men de kunde inte tyda ID numret, och hade ingen transport att ta henne till veterinären. Så när de väl lyckades komma till veterinären, så gick hon inte att rädda Det värsta är att det är nån i vårt lilla område som har kört på vår älskling och smitit! Och Tosan var väldigt rädd för bilar å var aldrig på vägen, så den förskräckliga personen måste nästan ha försökt att köra på henne! Vi är nu nervösa varje gång vi släpper ut vår andra älskling! Men tack för stödet!

Katthemsmatten
1/11/13, 10:02 AM
#5

#4 Beklagar verkligen förlusten. Har ni fått bekräftat att det verklgien är Tosan och inte en liknande katt?

Att folk smiter är tyvärr vanligt och fruktansvärt fegt! Som djurägare vill man i alla fall få reda på vad som hänt katten om den försvinner.

Och ett råd, håll din andra katt inne. Det är inte ett dåligt liv att vara innekatt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

xuxita
1/11/13, 11:36 AM
#6

På damens beskrivning lät det precis som tosan och det stämmer med plats och tid, tyvärr.

Ja, det är ju inte så att vi bor vid en stor väg, den leder bara till en återvändsgränd och parkering.. men jag ska kämpa allt jag kan för att få hastigheten sänkt till 30 km/h (den är 50 idag).

Jag har inte hjärta att stänga in vår andra älskling, hon älskar att va ute (även om hon håller sig mer i närheten än vad Tosan <3 gjorde). Hon har alltid fått vara ute och blir väldigt ledsen om hon inte får gå ut.

Jag har hällre en lycklig katt än en som är säker men ledsen.

Annons:
Hawknestgrove
1/14/13, 2:25 PM
#7

Ja då är det du som spelar rysk roulette med din katts liv. 30 gräns är ine heller någon garanti att en bilist hinner stanna, kolla sidan nedanför. det är ine ens säkert att bilisten märkte, att han körde på er katt.Har du ett stort tungt fordon, som kanske en lastbil på flera ton, så märker du inte en katt. Sen anser jag nog att man inte ska sätta likhetstecken mellan innekatt och olycklig katt. Jag har 4 innekatter, hur harmoniska som helst. Ingen av dem vill ut, trots att två av dem har varit utegående katter.

http://www.kalkyleramera.se/bilar-och-hastighet/stopp-och-bromsstracka

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: