Annons:
Etikett043-lund
Läst 3533 ggr
[Murvel]
12/6/12, 2:41 PM

Lund. Upphittad katt söker ägare.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Katt hittad på väster i Lund i slutet av november. Inte halsband, chip eller tatuering. Känner du igen katten? Kontakta mig!

Eftersom det var mer än 10 dagar sedan vi hittade missen och ingen efterlysning ännu gjorts till polisen i Skåne, så letar vi snart efter ett nytt hem till henne. Misstänker du att du vet vem katten tillhör så tveka alltså inte att höra av dig.

Annons:
Katthemsmatten
12/7/12, 2:41 PM
#1

Har ni lappat i området? Kanske kan det finnas någon som vet vems katten är.

Medarbetare Hittekatter iFokus

martdat
12/8/12, 11:10 AM
#2

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Murvel]
12/8/12, 7:24 PM
#3

#1. Japp! Vi har lappat hela området där vi hittade henne och, som ni märker ovan, försöker jag lägga ut lite efterlysningar varstans på internetet också. Visst jag kan lappa hela stan men jag hoppas ju lite att ägaren själv tar något ansvar och i alla fall polisanmäler sin förlust.. Vi kollar hos polisen med jämna mellanrum nämligen.

#2. Hm jag tror att du länkade fel..? Jag har hittat en katt, mina egna missar är tryggt hemma :)

martdat
12/8/12, 8:36 PM
#4

hahah så det kan bli . här kommer rätta tråden men du kanske redan sett den  ;:)

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Katthemsmatten
12/9/12, 6:04 PM
#5

#3 Jag ser att du jobbar målmedvetet på många fronter för att hjälpa kissen. Hoppas det går vägen så den antingen hittar hem (tveksamt) eller får ett nytt bra hem där hon blir kastrerad.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Murvel]
12/9/12, 10:49 PM
#6

#5. Ja, för tillfället sätter vi hoppet på det sistnämnda! Det verkar ju inte som att de fd ägaren bryr sig det minsta, och då har hon det antagligen bättre någon annanstans ändå..

Undantaget är väl om hon åkt lastbil hit och ägarna förtrivlat letar efter henne på andra sidan landet. Polisregistret gäller bara Skåne.

Annons:
Katthemsmatten
12/10/12, 2:42 PM
#7

Du kan ju försöka lägga in en efterlysning på katthemmens sidor. Då når du längre ut än Skåne.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
12/10/12, 3:46 PM
#8

Du kan ju också prova på Blocket:-)! Tänk om ngn saknar den långt bort….?!

[Murvel]
12/10/12, 4:09 PM
#9

#7. Finns jättemånga katthem! Men jag har lagt ut på flertalet kattföreningar och "borttappade husdjur/upphittade husdjur"-sidor.

#8. Upplagd på efterlysningar på blocket sedan en vecka =/

Katthemsmatten
12/10/12, 4:18 PM
#10

#9 Mer än så kan du knappast göra om kissen kommit med bil lång väg.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
12/15/12, 7:00 PM
#11

en eloge till dig, som bryr dig så mycket om en så fin liten kisse

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: