Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 6593 ggr
[oskuldast]
2012-12-05 08:33

HASSLÖV 2 hemlösa kattungar

Hejsan! Det finns två kattungar som definitivt är hemlösa, dom verkar sova/bo i vårt pannrum :( Det är ju fruktansvärt kallt där ute, och vi kan tyvärr inte ta in dom då min hund inte går ihop med katter. Deras mamma fick dom bakom vårt utehus och vi har gett dom mat under hela uppväxten då dom inte hade någon! Och ingen i närheten vet vilken denna katten är. Nu för ett tag sedan så har mamman inte synts till alls, dom verkar vara vuxna nog att ta hand om sig själva.
Probelmet är då att dom bori vårt pannrum som sagt, dom är sjukt hungriga och vi försöker ge dom mat så gott det går, dom verkar vara väldigt små och magra tyckr jag! Dom är kelna när man väl klappar dom, dock kan den ena bitas då hen tror att allt är mat och verkar väldigt osäker.

Det hade ju varit sjukt underbart om någon skulle vilja ta dom eller om någon vet vart jag kan vända mig! Dom är orangea och långhåriga.. Tyvärr vet jag inte alls mycket om katter så kan inte bedömma något :(

Tack på förhand!

(Jag bor i Hasslöv, vilket ligger ca 10 km mellan Laholm och Båstad)
Kan ta mig till ängelholm!

Annons:
martdat
2012-12-06 07:33
#1

Skriv detta inne på hittekatter.ifokus.se  och kontakta de katthem som finns i närheten. inne på hittekatter under fliken länkar hittar du en samling över massor av katthem i hela landet. kks och kattjuoren  är nog verksamma i området i allafall,djurens chans ev. dessa föreningar hittar du även på faccebook.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[oskuldast]
2012-12-06 10:31
#2

Tack!!

IceJossan
2012-12-09 21:32
#3

Har du ett rum de kan få bo i istället för ute i kylan??

Avmaska den om du har möjlighet, Banminth brukar räcka. Om de har mask i magen så tar masken den mesta näringen och kan svälta katter trots att de får ordentligt med mat.

Uppkatten
2012-12-14 15:36
#4

Hur har det gått?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Hawknestgrove
2012-12-15 18:54
#5

ja du har fått väldigt bra råd här inne. Hoppas att du fått hjälp. Vi vill gärna höra hur det har gått

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Katthemsmatten
2012-12-19 15:15
#6

Sällar mig till övriga som är nyfikna och undrar hur det gått.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
[oskuldast]
2012-12-19 19:26
#7

Jag har kontaktat kattjouren men inte fått något svar än, det har kommit en till hungrig kattunge som ser ut att vara i ungefär samma ålder men annan ras. Lika hungrig och mager.. Dom andra har vi ju haft här sedan födseln men denna har jag aldrig sett förut, hoppas på svar så snart som möjligt! ska leta runt lite mer nu

Uppkatten
2012-12-19 20:19
#8

Vilken otrolig tur att de har någonstans att ta skydd och att ni matar dem och ser till att de får vatten etc!!! Fortsätt försöka kontakta katthem, kattjouren etc så att missarna kan få komma in i värmen och få all hjälp de behöver så snart som möjligt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Hawknestgrove
2012-12-27 13:44
#9

Hur har det gått här? Omhändertagna?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: