Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 2304 ggr
Andina
11/11/12, 6:56 PM

Sajter efterlysningar/upphittade katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att hitta sajter där man kan efterlysa sin katt, hitta sajter med efterlysningar och information om upphittade katter kan va kan vara väldigt jobbigt och tidsödande. Google o d i all ära, men det kan vara väldigt frustrerande - särskilt om man är orolig för sin försvunna katt!

Vid mitt sökande av efterlysningar tidigare i år, började jag så småningom bokmärka de sajter jag hittade. De jag hann bokmärka listar jag nedan.

Så jag tänkte att de kan vara tips till fler som behöver efterlysa sin kära kattvän eller söka bland efterlysta eller upphittade katter – så jag lägger in de sajter jag hann bokmärka.

Jag tycker det vore bra om ni kan fylla på fler sajter allt eftersom ni hittar fler – så vi får en tråd med ”samlade länkar till sajter med efterlysningar/upphittade katter”. Så har du fler tips kan du väl skriva i dem i denna tråd?

(Ibland kanske en sajt läggs ner, men om vi kan uppdatera med nya sajter allt efter som, så tycker inte jag att det gör något.)

Mina tips:

Bild: Photobucket.com

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Andina
11/12/12, 11:49 AM
#1

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
11/12/12, 11:55 AM
#2

Google-tips: När ni googlar på t ex "försvunnen svart-vit katt", så kan ni också googla på Bilder. Då kommer det upp en massa bilder från olika sajter - och har ni tur så hittar ni just den katt ni söker den vägen.

Exempel

Har man tur, så är det en mycket enklare väg än att gå in på varje sida man får träff på. Men som sagt, då ska man ha tur också… ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Hawknestgrove
11/12/12, 5:58 PM
#3

Du hittar även  massa länkar unde rubriken länkar här inne hos oss….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Andina
11/13/12, 2:38 PM
#4

#3 - Ja, bra, Hawknestgrove. Det stämmer och det är en gedigen lista - där säkert många (om inte de flesta) av sajterna har 'efterlysnings-funktion'. (Tyvärr hamnade den länken längst ner i listan i #0…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
11/16/12, 1:52 PM
#5

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: