Annons:
Etikett141-örebro
Läst 3733 ggr
Annso_
2012-11-03 12:20

Bortsprungen katt i Örebro sedan lång tid tillbaka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inte min katt ! Har fått detta direkt av ägaren + tillåtelse att lägga ut !

Hej!

Min kissetjej heter Pyret. Och är ca 9 år gammal. Hon försvann från Poesigatan i Vivalla den sista veckan i mars detta år, och vi har inte sett henne sedan dess.

Pyret kan vara en aning skygg mot främmande. Ett kännetecken är att svanstippen är lite böjd. Hon är idmärk, men tappade bort den lappen med siffrorna för fem år sedan.

Hon är ganska liten till växten och ganska smal.

mitt nr är 0707481408. Mejl är jennielilja@Hotmail.com

Annons:
[eskils]
2012-11-03 12:23
#1

Ägaren kan ju kontakta veterinären som gjorde id-märkningen, eller registret där hon förhoppningsvis är registrerad (SKK eller Sverak) och fråga vilka siffror det var.

Söt katt!

Annso_
2012-11-03 12:32
#2

Jag har frågat ägaren om hon vet vart hon id märktes, hon tog tydligen över denna katt för flera år sedan då kattens misshandlades i hemmet, så ägaren vet ej om hon ens står på kattens id eller hur jag ska säga

Annso_
2012-11-03 12:40
#3

Nu har jag fått svar på hur katten id märktes..

Jennie hade tagit över katten (omärkt)  men så hade hon kattvakt i 1 månad och kattvakten tog katten till veterinären och idmärke henne.

Katthemsmatten
2012-11-05 11:23
#4

Kolla med Örebro Katthem om de fått in / hört talas om en katt som liknar denna.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
2012-11-09 15:03
#5

här har du flera samlade tips. Men en sak, idmärkning försvinner inte. Antingen är den tatuerad i örat vänster och då syns det i alla fall rester av det. Eller så är den chippad och då sitter det under huden i nacken.

Här har du flera samlade tips

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annso_
2012-11-09 15:59
#6

5# är mycket medvetna om att en id märkning ej försvinner ;) men ägaren är lite fundersam hur det egentligen har gått till med papper o så eftersom en kattvakt id märke katten..tack

Annons:
Hawknestgrove
2012-11-09 16:12
#7

Då är den antagligen inte registrerad då, det brukar vara det som är felet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

IceJossan
2012-12-09 21:40
#8

Örebro Katthem har inte fått in denna katt tyvärr :(
Men kolla även med Spinnhuset, Kattakuten, , 9 liv, Djurskyddet Kristianstad, KKS, Rädda Djuren, Djurskyddet Karlstad, Djurens Vänner Karlstad, Bergslagskatten, Djurskyddet Västerås (katthemmet Huskatten)… Ja det finns fler!

Hawknestgrove
2012-12-15 19:03
#9

hoppas det löser sig..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: