Annons:
Etikett122-linköping
Läst 6450 ggr
Hell
2012-10-18 16:07

Linköping E4 Påkörd katt, svart/vit/orange

Idag när jag åkte bussen hem från skolan (E4:an från Linköping till Norrköping) låg det en påkörd katt straxt efter att vi lämnat Linköping. Då det finns bondgårdar och så runt omkring tror jag katten hörde hemma där, men kände att jag ändå vill skriva en rad här utifall att det är någon som letar efter den.

Katten var mestadels vit, men även svart och orange. Mage, bröst och största delen av ansiktet var vitt, och resten av teckningen var på ryggen och lite på ansiktet. Vad jag kommer ihåg var benen vita. Såg ut som att den precis blivit påkörd när vi körde förbi.

Vet inte om det hjälper nåt att posta här, men kände verkligen att jag ville skriva det utifall att. Fruktansvärt tråkigt när man ser sånt. Vet inte om jag lägger tråden rätt. :/

Postat i Hittekatter, Kattpolisen samt Katter.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Annons:
Katthemsmatten
2012-10-19 16:33
#1

Någon som har möjlighet att fotografera denna katt och skicka bilden i PM till signaturen MSH som har en tråd Borsprungen katt i Kolmården inne på Hittekatter? Hon har letat intensivt efter sin lilla Kocka som varit försvunnen sedan i början av juli i trakten av Krokek. Signalementet skulle kunna vara lilla K.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
2012-10-19 17:04
#2

Katthemsmatten, du skulle inte kunna länka till den tråden inne på Hittekatter här? OCh kanske skriva i tråden där att det finns en tråd om en sköldpadd/vit katt här inne. Länka till den tråden  där inne. Jag är aldrig där inne mera.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[eskils]
2012-10-19 19:04
#3

Putt! Hoppas någon östgöte kan fota katten snabbt medan den finns kvar.  Ligger straxt innan skylten om att det är 2km till rasthållplatsen Herrbeta.

Här är MSH:s tråd om bortsprungna Kocka, som liknar den påkörda kissen.

Katthemsmatten
2012-10-20 13:32
#4

#2 Det pågår försök att hitta katten via flera personer som kör/kört på E4an. Återkommer om någon nyhet dyker upp. Vi som följt MSHs letande sedan sommaren hoppas givetvis att det inte är lilla Kocka, men även ett besked om att hon är död är nog bättre än ovissheten.

Kockas matte har fått färska tips om levande katt som motsvarar bilderna på de kanske tusentalet lappar hon tapetserat Kolmården med (konstigt att hon inte åtalats för nedskräpning *fniss*) i ett område som ligger ca 3 km från platsen hon försvann. Hjälp oss hålla tummarna!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hell
2012-10-20 14:11
#5

#4 Håller tummarna för nya tipset i närheten av Kolmården! Passar på att tipsa folk jag känner i området också, så om de inte redan håller ögonen öppna kan de göra det i fortsättningen!

Hoppas också att det inte är lilla Kocka, även om det är tragiskt oavsett. :(

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Katthemsmatten
2012-10-20 14:17
#6

Hell, matte är glad för all hjälp hon kan få. Och visst är det tragiskt när en liten katt (eller husdjur) omkommer oavsett vems den är.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Hawknestgrove
2012-10-20 18:13
#7

hoppas på besked här

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MSH
2012-10-20 18:22
#8

Me too….. Är på kattspan….

Upp till toppen
Annons: