Annons:
Etikett07-kronoberg
Läst 4632 ggr
LinaC1977
2012-10-15 11:40

TINGSRYD! Hankatt upphittad vid Hotellet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna vackra hankatt har befunnit sig vid hotellet i Tingsryd sedan i juni! Har fått mat där och är nu fin men var väldigt mager då han först dök upp. Nu bor han tillfälligt hos mig men tror och hoppas att det finns en ägare som saknar honom! Alternativet är att någon vill och kan erbjuda honom ett tryggt, lugnt och kärleksfullt hem!

Annons:
martdat
2012-10-15 12:55
#1

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

LinaC1977
2012-10-15 14:02
#2

Djurens vänner kan inte ta emot honom och jag kan inte behålla honom eftersom jag bara är hemma varannan vecka! Åker ikväll och är inte tillbaka förrän nästa måndag!! Finns det någon som kan ta honom AKUT? Vill verkligen inte tvingas släppa ut honom igen i brist på alternativ!

LinaC1977
2012-10-15 14:05
#3
martdat
2012-10-15 15:16
#4

var ju en tjej som var intreserad av honom i tingsryd loppis tråden. även om hon inet bör skaffa katt i nuläget så kanske hon kan vara kattvakt?

kontakta även www.kks.nu elr ronnebys hittekatter .https://www.facebook.com/moni.mendel?fref=ts#!/groups/109363345768057/?fref=ts

det är de verksamheter jag känner till i området.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

LinaC1977
2012-10-15 16:06
#5

Jo jag har en som kan ta honom men det finns både katter och hundar i hemmet. Hade hellre sett en lugnare miljö men eftersom det verkar vara svårt att hjälpa en katt utan att själv bli kattägare på köpet, så får det gå ändå. Trodde verkligen att någon saknade sin katt. Har kontaktat Ronneby både genom fb, sms (som dom föredrar) och via telefon. Dessvärre har dom inte ringt tillbaka. Men ja jag ska kolla de andra! Tack!

LinaC1977
2012-10-15 17:50
#6

Nu har han fått ett bra hem som vi provar och ser hur det går!

Annons:
MSH
2012-10-15 19:30
#7

Så bra! Jag blir alltid så fundersam när upphittade katter inte finner sin ägare? Är det då de blivit "dumpade" eller kan det vara så att många ägare inte letar tillräckligt länge eller inte "känner igen" sin katt ?? OT jag vet men detta problem har jag verkligen funderat på…. Kan en lösning vara att alla katter måste märkas och därmed så kan de "spåras"….till sin ägare….det där med Svekatt som ni nämt tidigare… Underbart att han fått komma till ett hem nu!

Hawknestgrove
2012-10-18 11:57
#8

då får vi hoppas på fortsatt solsken!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LinaC1977
2012-10-19 09:04
#9

Ja jag tycker oxå det är mycket märkligt att ingen hört av sej angående Månsen! En sån go katt borde man sakna!!! Jag gör det iaf efter dom dagarna han bodde här! Men det finns kanske dom som inte tycker att en katt är värd nåt och slänger ut den när man tröttnat?! Jag har haft många teorier om var ägaren finns.. Eftersom han är bilvan så funderade jag över om det är några turister som haft han med sej. Men men.. Kanske får vi aldrig veta, men OM någon hör av sej och saknar honom så får dom såklart tillbaka honom! Dock något modifierat skick i form av kastrerad och ID-märkt ;-) Annars är det skönt att veta att han har ett gott hem och slipper frysa ihjäl i vinter!

martdat
2012-10-19 09:16
#10

jätteskönt att höra att han fått ett hem.  en ägare borde ju ha hört av sig vid det här laget. för han var väll polisanmäld upphittad? men visst man vet aldrig. vi låter tråden vara kvar i fall i fall. men efter tre månader från anmälan tillfaller den upphittaren så de nya ägarna behöver ju inte gå runt o vara oroliga hela livet att någon ska kräva sin älskling;) men det tror jag inte någon gör alls.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2012-10-19 17:01
#11

han ser s¨å fin ut……Kyss

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: