Annons:
Etikett18-uppsala-län
Läst 9328 ggr
nnnrrr
2012-10-13 23:39

Uppsala, Librobäck Upphittad katt !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Katt upphittad i Librobäck, industriområde i Uppsala. Katten befann sig på en gångbana (promenad/löpbana) nere vid ån och hade befunnit sig på platsen minst 2 dygn enligt vittnen.

Mycket tillgiven och öppen gentemot alla den möter. Den var mycket hungrig då vi gav den lite mat men inte mager eller tilltufsad.

Katten: sköldpaddsfärgad (svart, vit, ljusbrun) och  vit mage med en svart fläck mitt på magen. Ett ben är vitt och det andra benet svart. Vit nos, svartfläckiga trampdynor.
Två svarta fläckar vid öronen och två små ljusbruna fläckar under nosen.
Saknar både halsband och  ID- märkning. Troligtvis en hona.
Mkt snäll och kelig, märks att den har haft ett hem!

Nu befinner den sig hos oss i väntan på att ägaren ska höra av sig, så sprid detta vidare!

Kontakta mig Izabella på 0735- 667308

Annons:
martdat
2012-10-14 11:20
#1

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

här är en artikel med samlade tipps till dig.  lycka till och tack för att du hjälper tjejen.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2012-10-14 21:31
#2

lilla fina flickan…. tack för att du hjälper henne…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MSH
2012-10-15 17:07
#3

Verkligen bra att du kan hjälpa henne:-)! Jag önskar så att ngn hittar vår lilla flicka, också sköldpaddsfärgad!

Hawknestgrove
2012-10-16 16:25
#4

Hur har det gått???

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2012-10-18 10:41
#6

bra att det samarbetas….Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Chumagia
2012-10-28 22:43
#7

Ser ut som min vän's katt… Men det är nog inte möjligt, isåfall skulle hon ha förflyttat sig 4 mil…. Kan sånt ske? o_o Men väldigt lika i färgerna, hon är en hona också..

Ska höra med min vän om de råkar vara deras katt..

Katthemsmatten
2012-10-29 10:15
#8

#7 Hör med din vän. 4 mil är inte omöjligt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Chumagia
2012-10-29 12:11
#9

#8 smsade henne direkt igår och hon skrev att hennes misse var hemma.. Synd att det inte var den (så hade den hittat hem, menar jag)

Katthemsmatten
2012-10-29 12:43
#10

Skönt i alla fall att en kisse kommit till rätta.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Chumagia
2012-10-29 18:29
#11

Ja, det är ju det som räknas, synd bara att inte alla missar hittar hem ):

Katthemsmatten
2012-10-30 09:35
#12

Tänk om alla fattade att man ska id-märka och registrera sin kisse. För att inte nämna KASTRERA!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Chumagia
2012-10-30 19:27
#13

#12 Bra skrivet. För mig är chippning A-O. Inga djur kommer in i mitt hus utan chippning… Ja, förutom min duva då… Men han blir ringmärkt snart istället. (:

Annons:
nnnrrr
2012-11-14 12:00
#14

Hej på er!

Nu letar jag efter ett nytt hem åt denna fina katt då vi inte kan ha kvar henne så mycket längre. Är det någon som vill ta emot henne, hon är så go och snäll, mycket tillgiven!

Ni kan väl höra er för? Hon har i nuläget varit anmäld i en månad, vilket innebär att det återstår två månader så i dec kan hon omplaceras.

Jag skulle gärna behålla henne om det inte vore för min egna katt som inte är så sällskaplig mot andra katter.

martdat
2012-11-14 15:48
#15

vi kan inte hjälpa dig med omplacering direkt här för de flessta brukar ha knökafullt här , men tipps o råd kan du få, och det är som alltid. anonsera anonsera bilder bilder. och viktigt  pratat med hemmet så de förstår viket ansvar det är att ta hand om en katt.- Ta betalt, vill man inte betala elr skyller på dålig ekonomi då ska man ingen katt ha. vill de inte betala för katten så lär de heller inte ge den veterinärvård vid behov. Har du möjlighet så kastrera den innan med.

All lycka till,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2012-11-19 17:43
#16

ja klokare råd kunde du inte få. tack martdat

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: