Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 4977 ggr
Andina
9/20/12, 11:47 AM

Löst.Värmdö/Ingarö - Upphittad Skyggis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna katt har strukit omkring här i minst ett halvår - eventuellt längre (spår i snön i vintras kan ha varit denna katts).

Under det halvår jag sett honom har han inte förrän nu i dagarna vågat sig nära och har äntligen kommit in i värmen. Han (jag tror det är en kastrerad hane) var oerhört skygg, d v s livrädd (!) och vi har en "kattprinsessa" här som inte välkomnat honom ännu.

Han har särskilda kännetecken som ägaren ska kunna ange, för att vi ska veta att det är rätt katt om någon ägare till saknad katt hör av sig.

Katten är anmäld som upphittad hos polis. Lappar uppsatta. Jag har letat på alla upptänkliga kattsajter efter saknade katter.

Försöker just nu att få katten mer trygg, så att jag kan titta närmare på hans id i örat (otydligt). Och för att eventuellt, om det behövs, kunna ta honom till veterinär, för att se om de kan reda ut vem ägaren är.

Katten beter sig som att den blivit misshandlad (av ägare eller andra människor?), så jag måste ta det varligt med honom.

Hittas ingen ägare så får han gärna bo kvar här!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
martdat
9/20/12, 12:09 PM
#1

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

lite tipps

att kolla om han är chipmärkt måsste göras med chipavläsare. kanske du behöver låna en fälla så du kan få in honom o ta han te veterinär för att kolla det o även få hjälp att avläsa id nummret.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Andina
9/20/12, 12:15 PM
#2

Han är inne nu, men jag vill inte provocera honom ytterligare för tillfället (eftersom han är så oerhört rädd och dessutom ogillas starkt av tjejen som flyttat in här tidigare under sommaren). Men allt eftersom han känner sig tryggare här så ska vi kunna leta vidare.

Har tittat i tråden du länkar till. Tack! Jag tror jag läst igenom de flesta trådar här snart… ;)
Och som sagt, jag har lappat, kollat sajter, anmält osv, osv.

Tack Martdat! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Hawknestgrove
9/21/12, 7:27 PM
#3

Toppen!!!! Kom ihåg Lena :s (hittekatter) Tre T   Tålamod, Tid  Tillit. Det kommer att gå framåt. Om än med myrsteg.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Andina
9/21/12, 11:21 PM
#4

Tack Hawknestgrove! Glad Ja, de tre T'na är bra att ha! ;)

Men jag tycker det går framåt med stora myrsteg nu, så jag har gott hopp om att katten kommer att känna sig relativt trygg snart, han gör ju egentligen det redan nu.

Idag har jag sett i alla fall, att de är en kille - som jag trodde.

Jag har dessutom fått massera hans öron litegrann, vilket han tycks gilla (alla mina katter har älskat det), så så småningom får jag nog titta nooga på tatueringen också.

Myrsteg - små som stora - går alltid framåt! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
9/23/12, 7:49 PM
#5

Jag sitter som på nålar just nu. Har ringt en massa människor med samma namn som ägaren till det id-nr som jag tyckte mig kunna läsa av tatueringen.

Det låter som att det är ägaren till kattkillen som jag till slut hittat!!! I så fall har han varit försvunnen sedan januari!!! (Vilket jag misstänkte - d v s att han strök omkring här redan i vintras när snön låg kvar.)
I så fall bor han på Värmdö - men inte på Ingarö. Och har bott på Ekerö!! Kanske har han följt med bilen någonstans och inte hittat hem. Eller så har han försökt att hitta hem tillbaks till Ekerö…

Jag väntar på e-post med uppgift om id-märkning och foto, just nu. Beskrivningen lät rätt. (Fast just de detaljerna som jag noterat på katten, som särskilda kännetecken, nämnde han inte, men en del annat.)

Jag är hungrig, måste laga mat, har suttit hela da'n igen och sökt ägare o försvunna katter. Men jag kan inte göra nå't annat än att vänta på eposten!

Håll tummarna!?

Jiddrar vad jag kommer att sakna denna kattherre! Han har gjort ett djupt intryck på mig under detta halvår!… GråterKyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Hawknestgrove
9/23/12, 7:56 PM
#6

MEn så gulligt….. Du får väl ta och ta dig an en erfaren ärrad herre från ett katthem i så fall.Kyss

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Andina
9/23/12, 8:17 PM
#7

Ja, det är helt sanslöst gott!

Nu har jag fått bilder o id-nr från ägaren. Och visst är det den go'a Kattherren det rör sig om.

Katten har bott på Ekerö, men den registrerade ägaren och dottern har flyttat. Ägaren till Värmdö. Dottern till en lägenhet ute på Ekerö. 
Ägaren hade katten hemma hos sig ute på Värmdö, temporärt, medan dottern var på utlandsresa. Och därifrån rymde han. Troligtvis började han vandra hemåt Ekerö igen. Och hamnade här.

Förmodligen hämtas han av ägaren imorgon em-kväll. Jag har redan gråtit floder - av glädje för dem och katten och för att jag redan saknar den go'a kattherren!

Men Kattprinsessan, som ju också valt att flytta in här i sommar, hon kommer bara bli glad att han är borta! För hon har inte uppskattat att behöva dela revir med honom! Dessutom inomhus nu de senaste veckorna.

Så, Hawknestgrove, det blir nog till att vänta med att skaffa nå'n prins till henne…

Tålamod, Tid och Tillit  -  absolut! Det lönar sig i längden!

Tack alla go'a för pepp och stöttning!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
9/24/12, 10:19 AM
#8

Idag är det tänkt att herr "Findus" ska komma hem till sina ägare. Jag tror det blir en känslosam dag för dem alla.

Så, fallet är "löst" - och kanske ska tråden markeras som "Löst" e dyl?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

martdat
9/24/12, 11:19 AM
#9

LÖST:)))

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Andina
9/24/12, 12:07 PM
#10

Skrattande

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Hawknestgrove
9/24/12, 9:36 PM
#11

Tack vänner… Sån underbar historia!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: