Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 6634 ggr
tolliver
9/13/12, 12:59 PM

hej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi har hittat en katt som var vit svart brun men den är tyvärr död.

om du känner i en halsbadet på bilden. kom till runan i viby katten ligger på ett ställe men kontakta alva lindbergh alexandra berntling pontus och teo. 5b mid gård.

Annons:
molle01
9/13/12, 1:52 PM
#1

oh

Uppkatten
9/13/12, 5:36 PM
#2

En del katter har en tatuering i ena örat som gör att man kan spåra ägaren. Vet ni om den här katten har en sådan tatuering?

Andra katter kan ha ett "chip" insatt under huden, ofta i "nackskinnet". Om man tar med den döda katten till en veterinär eller till polisen så har de en apparat som kan kolla om just den här katten har ett sån´t chip. Med hjälp av chippet kan man spåra kattens ägare (i register som finns).

Titta också noggrant så att det inte finns något telefonnummer eller någon annan ledtråd på halsbandet.

Sätt också upp lappar överallt om att ni har hittat katten så alla får veta!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

tolliver
9/13/12, 7:27 PM
#3

tack för tipset jag ska fråga min mamma om ho kan sjusa mig till vätrenären.

molle01
9/14/12, 2:19 PM
#4

tjena tjena synd för katten men om den inte har någon ägare då

Obestämd

Hawknestgrove
9/14/12, 2:39 PM
#5

men du, den hade alltså den lilla märkningen, berlocken…. då ska du kontakta både polis och Agria, för då är katten märkt, via den lilla brickan. den fungerar som en nyckelbricka… Om du kollar, så står det ett nummer på den lilla brickan. Du kan även gå in på www.petdirekt.se och kolla numret på baksidan. eller så ringer du 0771 347358 och uppger numret. Den ägaren har bemödat sig att betala en avgift för att ha katten reggad där, såde blir oerhört tacksamma att få veta…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

molle01
9/27/12, 2:14 PM
#6

hi

har ni hittat kattens ägare

Förvånad

Annons:
[sarasvati]
10/1/12, 1:09 AM
#7

Men hallå, detta gäller ju samma katt som i tråden "vi har hittat en katt" av tolliver. Och ägare finns registrerad via pet.direkt-numret - som alltså är 8182399 enl #2 i nämnda tråd.

???

Hawknestgrove
10/11/12, 1:29 PM
#8

ja, visst är det det. MEn jag vet faktiskt inte vilken tråd jag ska låsa. Kanske bäst med denna?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: