Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 3805 ggr
tolliver
9/13/12, 12:56 PM

vi har hittat en katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej vi har hittat en katt som tyvärr är död men vi tror dett var räven på våran skola.

Gråter

Annons:
Linnea
9/13/12, 12:57 PM
#1

Finns det nåt nummer eller adress till ägaren på halsbandet?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

tolliver
9/13/12, 1:04 PM
#2

ja 8182399 är numret som vi hittat på halsbandet

Linnea
9/13/12, 1:07 PM
#3

Prova ringa.. Kanske ägaren svarar. Även om katten är död så känns det bättre att veta vad som hänt.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

tolliver
9/13/12, 1:15 PM
#4

vi har försökt men dom svarar inte

molle01
9/13/12, 1:50 PM
#5

oh vad synd hoppas ni hittar ägarenSkäms

Uppkatten
9/13/12, 5:39 PM
#6

Fortsätt att ringa tills någon kommer hem. Matte/husse behöver få veta vad som har hänt.

En del katter har en tatuering i ena örat som gör att man kan spåra ägaren. Vet ni om den här katten har en sådan tatuering?

Andra katter kan ha ett "chip" insatt under huden, ofta i "nackskinnet". Om man tar med den döda katten till en veterinär eller till polisen så har de en apparat som kan kolla om just den här katten har ett sån´t chip. Med hjälp av chippet kan man spåra kattens ägare (i register som finns).

Sätt också upp lappar överallt om inte telefonnumret eller öronmärkning/chip hjälper er att hitta ägaren!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Hawknestgrove
9/23/12, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

HAr ni kollat på www.petdirekt.se Numret du skriver här är ju ett regnummer på det stället. OCh har du ringt Agria? För det är ju de som sponsrar detta märkningsföretag.

Du går in här http://www.petdirekt.se, och så klickar du där jag har pekat i det inringade området när du kommit in. alltså INTE i skrämdumpen utan på sidan du får upp när du klickar i länken.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[sarasvati]
9/26/12, 1:48 AM
#8

Bra Hawknestgrove!!!! det är ju ett registreringsnummer från petdirekt - inget telefonummer! Hoppas hoppas att TS fortfarande läser här och att informationen går fram. Ägare har försökt… Och t o m vi, på kattfora, har inte fattat det söksättet.

R.I.P. liten misse.

Uppkatten
9/26/12, 7:20 AM
#9

Jag var in på petdirekt i ett tidigt skede men fick då inget napp. Kanske var numret fel avskrivet eller så gjorde jag ngt fel när jag sökte?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
9/26/12, 8:43 AM
#10

Tyvärr hittar jag inte tråden där numret stod, eller så har den tråden redigerats…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

emjon
9/26/12, 9:25 AM
#11

Detta är en bra tjänst om den hanteras rätt.

Kollade just numret och fick direkt att jag skulle ringa telnr som de anger så kopplar de samtalet direkt till ägaren skickar även sms.

Hoppas TS sett informationen här i tråden så ägaren nu har blivit underrättad.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

MSH
9/26/12, 10:00 AM
#12

Men det låter ju som en mkt bra tjänst;-)

Hawknestgrove
9/29/12, 11:16 AM
#13

ja det är ju samma företag som har nyckeldirekt. Det är en smart tjänst. Finns ett företag till, om man vill ha en sån…och det är Smart Safety kattregister. www.smartsafety.se

Även det ett företag som  har med nycklar att göra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[sarasvati]
10/1/12, 1:13 AM
#14

Men hallå, detta gäller ju samma katt som i tråden "hej" av tolliver. Och ägaren finns registrerad vida pet.direkt-numret - som alltså är 81823399 enl #2

???

Uppkatten
10/1/12, 7:59 AM
#15

Ja, där var ju numret!!! Ibland är man blind… Obestämd

Det var många olika trådar i ärendet från början, skrivna av flera olika barn, rätt förvirrande. Sedan låstes flera av trådarna.

Dags att försöka spåra numret alltså, om det inte redan är gjort? Vet att jag var in o testade tidigare, men vet inte om jag gjorde rätt (gjorde bara ett försök och fick inget napp). Men det är absolut värt att testa igen!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
10/1/12, 7:11 PM
#16

Nu har jag kollat och nej, jag gick inte in där #7 visar att man ska gå in, utan försökte via en annan sökruta utan resultat.

Är det ngn som har testat den rätta vägen????

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

emjon
10/1/12, 9:33 PM
#17

#16 Problemet är ju att de som hittat katten och har brickan måste göra det.

Om man går in på sidan som #7 visar och skriver in numret som anges då får man en ruta med instruktion vilket telnr man skall ringa och då måste man ange koden som står på baksidan av brickan. Gör man det så kopplas samtalet till ägaren.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Uppkatten
10/1/12, 9:41 PM
#18

Men är det inte koden som anges under #2?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

emjon
10/2/12, 9:35 AM
#19

Absolut du har helt rätt men det borde vara de som hittat katten som skall ringa för de har ju all information.

Verkar en aning rörigt och man hoppas ju att kattägaren blir informererad för de saknar nog sin kisse.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
10/11/12, 1:32 PM
#20

JA, nu är det bara den här tråden kvar. Vi kan inte göra mera, det är ju lite knasigt om vi som inte har halsbandet ringer. Det är tyvärr upp till upphittaren

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[99Bobo]
10/12/12, 3:15 PM
#21

Har ts ringt ägaren? Vet någon?

Hawknestgrove
10/12/12, 8:09 PM
#22

Nä, tyvärr. jag tipsade att ts skulle kontakta Agria, för då hade alla frågetecken rätats ut på en gång.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

tolliver
10/23/12, 4:54 PM
#23

ja men jag ringer och ringer men dom svarar inte och om dom svarar är det en man som säger att det inte är hans katt!

[99Bobo]
10/23/12, 5:03 PM
#24

#23 Ringer du samma nummer när mannen svarar? Om det är det så fortsätt inte ringa. Säkert fel nummer då!

annebeate
10/23/12, 8:48 PM
#25

Jag har länge undrat vem tolliver är och om detta verkligen är en seriös tråd. Efter att ha läst tollivers inlägg i tråden "Har någon sett Tussen" från 2009 undrar jag det än mer.

MSH
10/23/12, 8:58 PM
#26

Håller med, verkar lite märkligt…

tolliver
10/24/12, 9:23 AM
#27

men!!!!!!!!!!!

Annons:
tolliver
10/24/12, 9:26 AM
#28

det stå numret på berlocken!!!!!!!!

Linnea
10/24/12, 10:11 AM
#29

#28 Läs inlägg nummer 8 om numret

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

emjon
10/24/12, 12:39 PM
#30

#23 Har du ringt direkt till Pet direkt och pratat med dem om den här brickan och att mannen som svarar säger att det inte är hans katt?

Måste i så fall blivit något fel och de kan ju kolla med kännetecken på katten som har det här numret om de stämmer med den ni hittat.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Uppkatten
10/24/12, 5:06 PM
#31

Hej! Du ska göra så här: Ring 0771-347 358. Där säger du koden (numret) som finns på den här lilla brickan som katten hade på halsbandet.

När du har berättat numret vidarekopplas ditt samtal direkt hem till ägaren så att du kan berätta för ägaren vad som har hänt. Samtidigt skickas ett SMS till ägaren (ifall ägaren inte svarar).

Numret på kattens bricka är alltså inte ett telefonnummer i sig, utan mer som en kod eller ett id-nummer. (På telefonnummer 0771-347 358 vet de alltså telefonnumret till kattens ägare).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[sarasvati]
10/25/12, 11:13 PM
#32

Jättebra förklaring Uppkatten. Nu funkar det nog tolliver?

Hawknestgrove
10/28/12, 1:28 PM
#33

Toppensnällt. OCh som sagt det är ju så man ska göra och det rådet hade du fått om du ringt till Agria också

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[99Bobo]
11/4/12, 7:35 PM
#34

Tolliver har du ringt ägaren?

Annons:
Upp till toppen
Annons: