Annons:
Etikett05-blekinge
Läst 5160 ggr
Niiinah92
9/7/12, 8:22 PM

Änglakatt Krokås Upphittad katt Sölvesborg

Idag, den 7 september, hittade mina föräldrars granne en extremt mager katt och tog hit den till mina föräldrar. Han är i rätt dåligt skick men börjar visa tecken på återhämtning. Ingen synlig ID-märkning (helg så ingen chipkoll förren tidigast måndag).

Vi tror det är en kastrerad hankatt (inte 100 dock), ingen ungkatt/kattunge. Han är bruntigré och väldigt snäll, alltså ingen skygg katt. Vi är säkra på att han har/haft ett hem.

Han hittades på Markasträtet vid Krokås som ligger strax utanför Mjällby och Sölvesborg.

Är anmäld som upphittad hos polisen.

Annons:
martdat
9/8/12, 8:51 PM
#1

Samma som du lagt bild på i ronnebys hittekatters faccebook??

lite tipps.http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

är det samma katt så rekomenderar jag att ni tar han till en veterinär för en kolla, ev njurar o lever.

tur ni fann honom,, det var nog i sissta stund..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Niiinah92
9/8/12, 10:45 PM
#2

Jadå det är samma katt ^^

gnagarlover
9/9/12, 10:20 AM
#3

katten somnade in nyss=(( vi förlorade kampen tyvärr men vet ju att vi gjorde allt som stod i vår makt.Gråter

Hawknestgrove
9/9/12, 4:18 PM
#4

Åh tack för att du hjälpte den stackaren….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

gnagarlover
9/10/12, 9:43 AM
#5

undrar om inte det var maxi som vi hade här? kolla bilder så får jag höra eran åsikt

annebeate
9/10/12, 7:25 PM
#6

Maxi hittades vid vägkanten påkörd redan i mitten av augusti, enligt tidigare tråd gällande honom.Gråter Detta måste därför vara en annan liten katt.

Annons:
gnagarlover
9/10/12, 7:56 PM
#7

pratade idag med maxis fd ägare och hon skulle kolla om det var han.då det är en vanlig färg så är det ju väldigt svårt att säga vem som är vem.och nuvarande hemmet hade bara haft honom i ett par dagar så tyvärr betvivlar jag att de kunde se skillnad.men vem vet? oavsett så är han nu begravd här på tomten.tyvärr bor fd i ägarn i stockholm så hon kunde inte gärna komma hit o kolla honom.

bilder finns för den som vill kolla

Uppkatten
9/10/12, 8:31 PM
#8

Kollade ni någon gång om misse var chippad? Kanske finns fortfarande "facit" i form att ett chip?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

gnagarlover
9/10/12, 8:35 PM
#9

kändes lite konstigt o komma med en död katt till vet så nej.

annebeate
9/10/12, 8:43 PM
#10

gnagarlover Stort tack till dig, din familj och grannarna för er omtanke om lilla kissen. Så fint att han nu vilar hos er och att han till slut fick känna av kärlek och omtanke.

Uppkatten
9/10/12, 9:11 PM
#11

Veterinärer är vana vid döda katter. Man kan slå en signal innan man kommer och berätta att man inkommer med en död misse som man vill kolla ev chip på.

Många lämnar ju in sina döda husdjur till veterinären som sedan ser till att djuren blir kremerade. Så det är vardag på de flesta veterinärpraktiker att man inkommer även med döda djur.

Tycker att det vore oerhört sorgligt om någon matte/husse letar förtvivlat och det finns ett chip som man missar.

Men självklart känns det sällan kul att behöva hantera döda djur.

Skönt att misse fick komma till er hur som helst!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MSH
9/10/12, 10:19 PM
#12

Uppkatten så klokt skrivet, som alltid. Vi hade bara chip på vår lilla katt så jag kan verkligen tänka mig in i situationen….tänk om….

gnagarlover
9/11/12, 1:34 PM
#13

tog illa vid mig så jag grävde upp katten o körde o kollade hos vet.inget chip=((

men nu mår jag inte bra för att jag gjorde det.

Annons:
Uppkatten
9/11/12, 2:04 PM
#14

Absolut inte meningen att du skulle ta illa vid dig, och nu har du verkligen gjort ALLT som någon kan göra för att hjälpa både misse och matte/husse. Jättetråkigt att det inte fanns något chip, men tyvärr är det ju alltför ofta så. Gissar att du mår dåligt för att "misse inte fick vara ifred"??? Men jag tror att misse skulle ha uppskattat att du gjorde allt som var möjligt för att hjälpa honom och hans matte/husse. Allt gjordes av omtanke, för säkert har misse haft en matte/husse som var viktig för honom en gång i tiden!!!! Hoppas det känns lite bättre snart, det är alltid jobbigt med allt kring små döda djur. Försök tänk på hur bra det skulle ha känts OM det funnits ett chip och du kunnat kontakta matte/husse som fått vetskap (som så många förtvivlade mattar/hussar söker i den här situationen). Tyvärr fanns inget chip - men det ligger inte på ditt ansvar. Jag tror det här var det finaste du kunde göra mot misse och hans ägare (både att ta hand om lillmissen och kolla ev. chip). Men jag förstår om det inte känns lätt. Det kommer in så många känslor och etiska frågor. Ibland blir det ju så: att det känns "fel" hur man än gör. Skickar en digital kram till dig och hoppas du vill ta emot den…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Hawknestgrove
9/11/12, 2:16 PM
#15

gnagarlover, du gjorde alldeles rätt.  Ha inte dåligt samvete. Heder åt dig som gjorde dig så mycket besvär för kisses skull. Det värdesätter nog kisse i sin himmel ändå, må du tro.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MSH
9/11/12, 4:39 PM
#16

Ja absolut! Många fina kattkramar från katt himlen!

Uppkatten
9/11/12, 5:11 PM
#17

Jag har pratat lite med jobbarkompisar under eftermiddagen, alla sa samma sak: att de blivit SÅ tacksamma om någon hade tagit hand om deras lilla misse i en sådan här situation och sedan gjort allt för att hitta matte/husse. Allt man vill är ju att få hem sin lilla misse igen, oavsett om misse lever eller är död. En jobbarkompis berättade hur hon sett en halvdöd misse på motorvägen, vänt om, hämtat misse och kört med misse i knäet i ilfart in till djursjukhuset där misse dog i veterinärens armar. Hon blev sedan uppringd av världens mest ledsna och tacksamma matte, som också hörde av sig några veckor senare för att ytterligare tacka. Vetskapen är så viktig för många djurägare. Och det är människor som du - som bryr sig - som gör skillnad.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: