Annons:
Etikett093-borås
Läst 7907 ggr
Tooony
2012-08-27 01:24

HEMMABorås, Sjöbo, Ekängsgatan, Katt på villovägar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt har varit innekatt hela sitt 3åriga liv och har kommit ut av misstag när jag lämnat lägenheten. Hon är kastrerad och aningen mindre än dom flesta katter. Hon är rädd för nya människor och katter hon inte träffat innan osv. Skulle någon se henne runt övre sjöbo, är jag evigt tacksam om du ringer mig på 0702-554705 eller sms:ar vart du kan ha sett henne dygnet runt.

MvH Tony

Annons:
Henrika85
2012-08-27 01:28
#1

Tråkigt att missen är försvunnen! Rynkar på näsan

Min moster bor på Ekängsgatan, jag kan be henne hålla utkik.

Jag skulle också rekommendera att du satte upp en lapp på anslagstavlan för Netto på Sjöbo; där handlar många som bor i området, och det är en chans att nå ut till fler. Glad

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Tooony
2012-08-28 02:30
#2

Har börjat sätta lappar här på gatan, men netto hade jag inte tänkt på ännu, ska ta en sväng dit innan jag åker till jobbet imorgon. Har vart ute o letat nu ett par timmar inatt då jag slutar vid halv tolv, de blir o gå gata upp o ner var natt framöver, nån gång måste hon höra mig o våga sig fram hoppas jag.  Tackar för tipset om Netto.

//Tony

Hawknestgrove
2012-09-02 15:02
#3

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tooony
2012-09-02 18:02
#4

Jag har gjort de mesta läst igenom tipsen, men maten jag ställde ut fick inte vara ifred, barn i området tömde ut den och fyllde skålarna med sten istället, så jag gömde dom i häcken men då var det massa mördarsniglar som låg kräla i dom istälelt. Hursomhelst har jag idag fått in tips om var hon kan uppehålla sig, var en dam längre ner på gatan som hade sett en väldigt lik kisse som kom fram om nätterna nu senast natten mellan lördag/söndag vid tre tiden. Har varit där o letat innan men ska ta mig an det mera grundligt inatt och hoppas att det min katt.

Uppkatten
2012-09-02 22:35
#5

Ställ ut mat nattetid istället. Då sover i bästa fall barnen och så slipper du problemet med fåglar som tar maten. Mördarsniglar är äckliga, och självklart vill man inte mata dem, men det är viktigt att mata misse annars kommer misse att tvingas vandra allt längre hemifrån för att söka mat. En kastrerad misse som inte är van att vara ute håller sig vanligtvis i närområdet om hon inte blir skrämd eller tvingas i väg p g a hunger. Leta i skymning, mörker, gryning då missar är som mest aktiva. Hur länge har hon varit ute?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tooony
2012-09-03 00:29
#6

8 dagar nu, letar nästan uteslutande på nätterna då jag jobbar fram tills halv tolv på vardagar. Brukar söka av närområdet varje dag o sen gör lite avstickare åt olika håll. Finns två katter här som är väldigt tama som alltid verkar vara ute, en vandrar omkring lite området kommer alltid när han hör mig och maten, så jag brukar ge han lite torrfoder för att skaka av mig honom ifall min kisse skulle bli rädd av att han följer mig. En annan som alltid ligger på ställe och jamar lite när man går förbi den. Börjar undra om dom bor nånstans för dom är alltid ute, men matade blir dom hursomhelst för dom är bra stora båda två. De är ju svårt o veta om det är nån som äger dom när dom springer omkring utan halsband.

Annons:
Tooony
2012-09-04 00:48
#7

Blev uppringd av en person imorse, som sa att min katt satt utanför ett hus på gatan, skyndade dit o träffar på min oranga kompis inte ett dugg lik min katt, kul att någon visar intresse för min affischering men bilden jag satt upp visar klart o tydlig färg på min katt haha.

Hawknestgrove
2012-09-05 19:31
#8

Ja vi får väl hoppas att det inte var illa ment. Vi håller tummarna för er…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tooony
2012-10-08 15:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Kissen har hittat hem igen! idag för ca en timma sedan var hon bakom Media markt i Borås knalleland, kom o gick över en gångbro där när min far som är chufför körde förbi och såg henne. Hon kom direkt när han prata med henne. Nu har jag varit på blå stjärna o köpt specialmat som man blandar med vanlig mat och ger ett par dagar så hon ska komma igång igen. Hon verkar för övrigt ha haft det helt ok ute, lite smutsig och mycke mager men inga skador. Nu ligger hon mätt och belåten o kurrar i sängen, måste va skönt o få sova tryggt om natten framöver.

MvH Tony

Henrika85
2012-10-08 16:57
#10

Vad skönt att kissen har kommit till rätta! Grattis!

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Tooony
2012-10-08 17:37
#11

Tack, vet inte hur man ändrar rubriken till att hon är hemma igen eller om det är en moderator som gör de. Hursomhelst, dödskönt o ha henne hemma igen, nu är hon som ett plåster på mig. Ligger i knät varvat med o gå dricka lite o äta lite emellanåt. Tog ledigt från jobbet för o se till att hon mår så bra som möjligt med.

annebeate
2012-10-08 23:53
#12

Vilken glädje du måste känna. GladDu har verkligen legat i för att hitta henne.

Hawknestgrove
2012-10-11 13:34
#13

Underbart. jag fixar rubriken….. Grattis till dig och din kisse!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Andina
2012-10-13 21:42
#14

Åh, vilken lycka! Grattis till både dig och din lilla kattvän! Det är alltid lika underbart att läsa om katter som hittat hem igen! Kyss Nu kommer hon att njuta av att vara hemma i tryggheten igen - och förhoppningsvis aldrig längta ut på farliga äventyr igen!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Hawknestgrove
2012-10-14 21:33
#15

ja sånt här blir man glad av att läsa…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: