Annons:
Etikett081-kalmar
Läst 8931 ggr
[jjjjjannie]
2012-08-17 09:27

HEMMA!!!Kalmar, Roffe är försvunnen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min gosiga katt Roffe är försvunnen. Han försvann någongång mellan tisdagen och onsdagen (14-15 augusti) från Stensövägen i Kalmar. Han är kastrerad och har id-numret S427H i örat. Han är grå med svarta ränder. Han har även en vit fläck under hakan och en vit fläck på bröstet.

Roffe är en ganska stor kastrerad bondkatt som är född 09. Han har lite "hängmage" som flyger omkring när han går/springer.

Saknar honom så mycket. Snälla, hjälp mig att hitta honom. Jannie jannieheterjag_@hotmail.com 0738333346

Annons:
annebeate
2012-08-17 14:17
#1

Sätt upp lappar lite överallt och förse lapparna med avrivningsremsor med ditt mobilnr så allmänheten lätt kan ringa om man ser eller hör något. Locka med hittelön. Lägg också lappar i brevlådor. Flera katter har kommit tillrätta just via en sådan lapp. Själv har jag hemma en sådan katt. Kan han ha blivit instängd någonstans? Be boende i området kolla förråd m m. Är han anmäld försvunnen till polisen? Om inte, gör det så snart som möjligt, ring 114 14.

[jjjjjannie]
2012-08-17 14:49
#2

Tack för tipsen. Har gjort allt som du har skrivit. Vi har varit ute ungefär hela dagen å letat. Har jättesnälla grannar som har hjälpt till. Ska ut nu igen å hänga upp mer lappar och knacka dörr.

annebeate
2012-08-17 18:11
#3

Hoppas du hittar honom snart. Precis som du gör så gäller det att sprida till så många som möjligt att han är försvunnen och att  själv leta aktivt efter honom.  Skönt att du har så hjälpsamma grannar.

Engla
2012-08-19 20:58
#4

Hoppas ni hittar Roffe! Har lagt ut honom på vår blogg och Facebooksida. /Jenny/Katthemmet Kompis

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hawknestgrove
2012-08-23 18:59
#5

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[jjjjjannie]
2012-08-24 15:23
#6

Vi saknar honom så mycket. Det går inte en sekund utan att man tänker på honom :(

Igår pratade vi med en tjej som är hundra procent säker att hon såg honom på sin tomt i onsdags två gånger. Så vi satt där igår kväll och idag på morgonen, men utan resultat. Ska dit ikväll igen.. Någon som har något tips på hur man kan locka till sig honom? Vi har provat med färsk torsk som han tycker om. Har någon något annat knep?

Annons:
Hawknestgrove
2012-09-02 15:13
#7

makrill i tomat, tonfisk, grillad kyckling är bra grejer. doftar gott

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[jjjjjannie]
2012-09-02 15:55
#8

Tack för tipsen! Bara det att vi vet inte riktigt vart han är.. :/

[jjjjjannie]
2012-09-02 17:14
#9

Har en känsla av att han är påväg hem till oss. (Han försvann från mamma och pappas lägenhet)

Hawknestgrove
2012-09-05 19:36
#10

hoppas det går bra nu….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[jjjjjannie]
2012-09-22 20:29
#11

Puffar upp den här eftersom min Roffe fortfarande är försvunnen

Hawknestgrove
2012-09-23 19:46
#12

Vi hoppas med dig…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[jjjjjannie]
2012-10-09 00:22
#13

Nu är det snart två månader sen min prins försvann. Tror ni att han kan vara kvar i området där han försvann? Hur vanligt är det att folk tar in katter och inte åker till djursjukhuset? Roffe är ju id-märkt och det syns att han har märkning, syns dock inte jättebra vad det står. Kan inte sluta tänka på honom. Tänker på han varje minut känns det som. Det ringer folk ibland. Oftast på katter vi redan har sett. Eller så finns det ingen katt där när vi väl kommer fram. Undrar hela tiden vart han är och hur han mår. Roffe är ingen katt för mig, han är som mitt barn. Saknar honom så det gör ont :( Vi letar självklart fortfarande efter honom. Lite svårt bara att veta vart han är. Har även satt upp nya lappar, och lagt upp nya bilder och info om honom på blocket. Och varje dag är han med i tidningen. Trodde aldrig i mitt liv att detta skulle hända med min innekatt..

Annons:
Hawknestgrove
2012-10-11 13:28
#14

Det är ju klart, mycket kan ha hänt. HAn kan ha blitvit påkörd, tagen av vilda djur, omhändertagen av någon. Men självklart är ju oron för VAD som hänt det allra värsta. vi hoppas med dig och det är ju jättehemskt precis som du säger, en innekatt som kommit ut vid ett enstaka tillfälle och så händer detta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[jjjjjannie]
2012-11-08 11:46
#15

Någon får hemskt gärna byta rubrik eftersom han är hemma :)

Katthemsmatten
2012-11-08 11:56
#16

Duktiga Roffe som klarade sig över stora, farliga vägar utan att bli påkörd och som kom när matte till slut fick syn på honom. Husse och Matte, ni är de perfekta förebilderna för hur man ska/måste göra när ens älskade familjemedlem försvinner!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
2012-11-08 12:19
#17

men så bra!!!!!! hurra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: