Annons:
Etikett173-upplandsväsby
Läst 8219 ggr
luctus
2012-08-10 09:04

HEMMA!Odenslunda Bortsprungen katt!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, är jätteorolig då min katt, Tingis sprang bort i onsdags.

Hon sprang bort före förmiddag vet jag. 

Tingis är en okastrerad hona. Hon är väldigt social och framåt. Oblyg och lyhörd på sitt namn. Hon är en innekatt, inget halsband och inga märkningar.

Tingis är brun/grå melerad med vita tassar. Hon är väldigt nätt och liten. En smal liten katt.  Hon har en svart nos. Hon smet ut när en i hushållet hade dörren öppen. 

Hon är en innekatt men varit ute några gånger och står alltid och väntar vid dörren och jamar tills någon öppnar. Nu har hon inte dykt upp.

Jag är väldigt orolig, det har blixtrat och spöregnat och det har varit kallt. Hon har varit borta nu i två dagar och om någon har sett henne eller om hon ens lever.. Om någon vet någonting snälla tveka inte att skriva här.

Jag bor i Upplands Väsby i Odenslunda området och det är där hon har sprungit bort.

Bifogar en bild på henne när hon var dräktig (därav lite mullig än hon igentligen är)

Annons:
Skomaj26
2012-08-10 10:31
#1

Åhh stackars liten:( Jag bor själv i upplands väsby och kommer hålla alla ögon öppna och leta efter din katt när jag ändå letar efter våra!

/Ciao

Hawknestgrove
2012-08-11 18:56
#2

usch.. Här har du flera samlade tips.

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

och kastrera henne när hon komer hem med detsamma. Hon kan mycket möjligt ha blivit betäckt och det är ingen fara att kastrera ändå.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

luctus
2012-08-14 10:41
#3

Tingis har nu kommit hem 14/8 på morgonen!!  :)

Skomaj26
2012-08-14 10:52
#4

Meeeeen åhh va kul:) Wieeeee!!!

Hur mår Tingis?

//Maja

/Ciao

OberonsMatte
2012-08-14 12:30
#5

#3 Jätteskönt att hon kom hem igen. Boka tid för kastrering omgående.

Sajtvärd Katter iFokus

luctus
2012-08-14 18:03
#6

Tack, jag är jätteglad!! Hon mår jättebra, blivit lite smal bara men hon är jättekelig och kelar med våran stora hund till och med som innan utflykten höll sig undan för Skrattande

Annons:
luctus
2012-08-14 19:49
#7

Ska engagera mig mer i att hjälpa andra hitta sina katter, och hoppas att alla andra bortsprunga katter där ute hittar hem!

Hawknestgrove
2012-08-16 14:15
#8

#5 har jätterätt. KAstrera henne omgående, så du slipper få både kattungar och eventuella sexuellt överförbara sjukdomar. Finns faktiskt även hos katter.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Katthemsmatten
2012-08-17 15:43
#9

Grattis!!! Men säger som föregående skribent - boka omgående tid för kastrering. Det finns redan alldeles för många huskattungar som inte får goda hem. Ditt bästa engagemang för katter i allmänhet är att föregå med gott exempel och kastrera din katt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

luctus
2012-09-06 21:08
#10

Lite för sent för kastrering :/

Hawknestgrove
2012-09-06 21:17
#11

Hur då för sent? det går alldeles utmärkt att kastrera även dräktiga katter. Även långt fram i graviditeten. Risken finns ju, att även efter nästa kull, så kanske hon smiter ut och blir gravid igen. Hon kan ju inte varit så långt gången när hon kom hem…ute i sex dagar bara….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

luctus
2012-09-09 09:45
#12

vad händer med fostrena om man kastrerar?

Katthemsmatten
2012-09-09 09:51
#13

Kastrering i tidigt skede av dräktigheten är en abort.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Hawknestgrove
2012-09-09 16:16
#14

de dör ju med en gång. ÄVen fram till 6-7:e veckan så dör de omedelbums. Så det är ju ingen fara. det hela är en etisk fråga, inget annat. Men det kan ju vara nog så besvärligt att finna bra hem åt en kull katter och du vet ju inte ens om katten kommer att klara en förlossning utan komplikationer, därför är dt alltid bättre att kastrera/abortera om en sån här sak har hänt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: