Annons:
Etikett152-katrineholm
Läst 9015 ggr
Fia-
8/8/12, 7:49 PM

Omhändertagen Katt söker sin ägare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kattens ägare sökes, öronmärkt med 3319X.

Annons:
Fia-
8/9/12, 6:35 PM
#1

Kattens ägare är nu funnen!

Hawknestgrove
8/11/12, 6:57 PM
#2

Vad bra… ska ändra rubriken då!!!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

takaro
9/27/12, 8:56 PM
#3

Hej. Hittade den här katten i vår trappuppgång. Har satt upp lappar och ringt polisen, men hittar inte ägaren. När vi släppte ut den kom den tillbaka och vad vi vet är det ingen av grannarnas. Har mejlat Fia om hon kunde hjälpa mig att hitta ägaren, men har inte fått något svar.

[sarasvati]
9/28/12, 1:15 AM
#4

#3 oj! Är det samma katt som den som efterlystes 8/8 och återfanns 9/8 och som du hittat i trappuppgången 27/9? Finns ingen registrerad ägare med katt som har det id-numret på SKK iaf - sökt där. (Ibland missar folk att registrera kattens id-märkning, vilket förstås gör den helt meningslös.)

Viktigt att rubriken ändras bums då!!

Vacker misse. Hoppas du kan ta in och hand om den medan sökande efter ev ägare fortgår.

Hawknestgrove
9/29/12, 11:11 AM
#5

#3  och #1 nu får vi ha klarhet i detta……Är det två katter som det är frågan om, eller hur är det? Blir tämligen konfunderad….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

takaro
9/29/12, 12:39 PM
#6

Det ÄR SAMMA katt med ID-märkning 3319X. Ja, jag och min sambo tar hand om den så länge.Vi har dock redan två katter.

Vi sökte ju självklart också på katten id nummer. Polisen verkar inte kunna göra något heller. Vi har satt ut lappar, men antingen tas de ner eller så sköljer regnet bort dom, men vi ger inte upp med lapparna ändå.

Vi har gjort allt vi kan. Nu väntar vi bara på att ägaren hör av sig. Fast det skulle vara bra att få tag på Fia som startade tråden.

Annons:
Hawknestgrove
9/30/12, 2:43 PM
#7

Du får pma henne/honom. Då ändrar jag rubriken igen…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

gizmosimbaida
10/2/12, 10:46 AM
#8

Kontakta skk med ett mail. Ibland kan de söka efter kattens ägare i alla fall. Jag fick hjälp med en hittekatt på mindre än ett dygn genom att maila idnumret och de sökte rätt på ägaren trots att det ej fanns registrerad ägare. prova!

takaro
10/2/12, 11:07 AM
#9

Okej, men jag har ringt till dom. Skulle det vara någon skillnad att maila? Jag ska prova i alla fall, tack!

takaro
10/2/12, 6:25 PM
#10

Inget har hjälp. Polisen har också hört av sig till skk. Vi börjar tro att katten är övergiven. Det har snart gått 1 o en halv vecka. Borde man inte som ägare anmält den försvunnen nu? Vi hade iaf gjort det.

annebeate
10/2/12, 10:11 PM
#11

Jag har stött på alltför många ägare till katter som försvunnit som aldrig tänkt tanken att göra anmälan till polisen. För mig och många andra är det en självklarhet men långt ifrån för alla.

[sarasvati]
10/3/12, 2:25 AM
#12

Problemet här är ju att katten är id-märkt, men inte registrerad på SKK (el Sverak). OCH att en "Fia-" först annonserar här om försvunnen katt med denna id-märkning, 8 aug, och dagen efter, 9 aug, meddelar här att ägaren är funnen (enl #0 + #1). En och en halv månad senare, den 27 sep, meddelar takaro att samma katt är funnen i trappuppgång. Men nu är "Fia-", som ju säger sig ha hittat ägaren till katten, i sin tur försvunnen.  ????? Finns ingen möjlighet för kattpolisen.ifokus att spåra Fia-? Det vore värdefullt.

takaro, är ni hundra på id-märkningen? Inga otydliga tecken? (Syns ju inte ett skvatt av ngn id-märkning i örat på fotot fr #0 ;-) Men, ja, i så fall, katten verkar i sanning övergiven. Ett par ggr om :-(

Väldigt fin misse! Mera lappar då. Större område? Annonsera på Blocket etc? På flera kattforum (som katter.ifokus, hittekatter.ifokus, kattforum.se)? Missen måste ju få ett hem. Om ni inte kan behålla honom/henne själva då. Vilket jag hoppas. Funkar det med era två katter? Var finns katten förresten, kön, kastrerad/okastrerad?

Hawknestgrove
10/3/12, 4:43 PM
#13

vi kan ju inte kommafram till annat resultat än vad som vem som helst gör. Vi är ju knappast någon överhet med bra befogenheter. MEn vad som kunde vara av nytta och ha mer pondus, är ju något katthem, där kanske det finns andra kanaler

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
10/3/12, 4:44 PM
#14

eller hör med folk inne på hittekatter.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

takaro
10/5/12, 5:01 PM
#15

Sarasvati: Ja, vi är helt hundra på id nummret. Exakt samma.

Ja, det är bara för oss att fortsätta med letandet, men att också börja hitta en ny ägare. Vi ska prova allt. För precis, katten är jättefin och jättekelig och han är inte svår att älska på något sätt.

Därför blir vi bara änny mer sura för att man bara struntat i kissen. Vi skulle aldrig få för oss att bara släppa ut honom igen för att vi inte''orkar'' bry oss. Något som gjorde oss så otroligt förbannade för någon dag sen var att polisen sa ''alternativet är väl att släppa ut den''.  Så dåligt. De tar hand om hundar, men inte katter! Vad är det för policy? Är det inte deras skyldighet att hjälpa kissen?

Första dagarna gick våra små hårbollar bara runt och morrade åt honom, men på femte dagen kom de överens och nu leker de för fullt:)

Vi bor i Katrineholm och han är kastrerad.

Vi skulle gärna behålla honom. Problemet är pengar. Min sambo är arbetssökande + har ett jobb där hon inte tjänar tillräckligt och jag studerar så. För kattens bästa just nu vore om vi kunde hitta ett nytt hem åt honom.

Han är så fin så hjälp oss att sprida ordet så är vi jättetacksamma!:)

Vi kan ju höra med ett katthem, men där får han väl bara sitta i bur eller?

[sarasvati]
10/7/12, 11:42 PM
#16

takaro, ja polisens agerande är under all kritik när det gäller katter här, och för det allra mesta. "Alternativet är väl att släppa ut den" är en uppmaning till direkt brott mot djurskyddslagen - och i förlängningen ett djurplågeribrott, som faller under polisens domän (= att otillbörligen utsätta djur för lidande).

Glad att det funkar så väl ändå med dina hårbollar! Då finns åtminstone tid. Underbara missar!!

Katrineholm alltså. #13 Jag tänkte på det där du skrev om ip-adress i annat sammanhang. iFokus sparar säkert alla sådana vid inlägg på sajten, och du är ju Medarbetare. Lätt att spåra Fia-:s stad och bredbandsbolag den vägen. Är det Katrineholm åtminstone? Sedan kan man iof inte komma längre, om man inte har befogenheter el det inte handlar om ett brott (då man kan få hjälp av polis att gå vidare). Nu talar vi inte om ngt brott här, bara om att spåra en person som enligt inlägg här känner till kattens ägare, för kattens skull. Skulle tro att Fia- är lika intresserad av det. Fastän av ngn anledning försvunnit fr sajten.

Lite låg aktivitet här på kattpolisen för närvarande, verkar det. Skulle råda dig, som #14 föreslår också, att gå in på hittekatter.ifokus och berätta din historia. Där finns mer aktivitet och engagemang. (Kanske också folk som kan råda vidare vad gäller id-märkningen men det är tveksamt. Vad f*n gör man när inte registrerat ngnstans?) Men för att sprida ordet iaf! Ses där? All lycka!

takaro
10/9/12, 5:00 PM
#17

Hej igen och tack!

Nu finns katten på hittekatter.ifokus också!

Hawknestgrove
10/11/12, 1:24 PM
#18

Ja, så låg aktivitet är det ju inte här inne, det är väl tyvärr en nergång i fokus i stort, vad jag märker överhuvudtaget. Själv har jag haft fullt upp med Eds marknad, vår lilla förening och en grusam förkylning.  Min granne, sajtvärden har fullt upp med annat också, så vi gör väl vad vi kan för att hålla det uppe.Sidan är ju vad man gör den till och den här sidan är ju självgående. På sätt och vis, så vore det ju önskvärt, att aktiviteten är låg här… Skulle ju tyda på att det inte är så många kissar som är borta. Vilket tyvärr inte är sanningen. sedan är det ju inte en sån fråga, att jag kan begära ut IPadress från fokus för en sån sak.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: