Annons:
Etikett10-jönköpings-län
Läst 4004 ggr
JoakimNors
2012-08-06 21:32

HEMMA!!!!Eksjö Lasse är bortsprungen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja!

Lasse var från början bara innekatt. Hon bodde till en början i lägenhet nere i skåne. (Ja, Lasse är en hona) Numer bor hon i Norrköping. Men på somrarna brukar hon bo hos våra föräldrar i Eksjö. Det senaste 1-1½ året har Lasse fungerat som inne/utekatt. Hon är vanligtvis ute på nätterna och kommer sen hem på morgonen för att slappa. Nu när mina föräldrar åkte till Spanien i två veckor så fick jag och min sambo vara kattskötare och vattna blommor etc. Vi har själv katter och kan rutinerna så att säga. Fungerade jättebra, Vi släppte ut Lasse på kvällen och åkte sen in tidigt dagen efter och släppte in henne. Den fjärde dagen den 28e juli släppte vi återigen ut henne på kvällen. Men på söndags morgonen fanns där ingen Lasse. Hon har nu varit ute sen dess utan att vi sett henne. Lappar sitter uppe, katthemmet i Eksjö är informerat.

Jag vet att katter kan få för sig att vara borta längre tider, meen man kan ju inte riktigt sluta va lite orolig. Med tanke på att hon alltid kommer på morgonen. Hon hade ett grönt halsband på sig. Min brors eller hans frus namn och nummer finns i halsbandet. Dock tror jag att öronmärkning saknas. Lasse är väl runt 4 år och kastrerad och hona som sagt.

Ja, om någon ser eller hör något om en bortsprungen katt i Eksjö så kan ni väl posta detta här.

Här e Lasse.

Annons:
annebeate
2012-08-06 22:48
#1

Det vore bra om det stod i rubriken att Lasse är försvunnen i Eksjö och gärna i vilken del av Eksjö. Hon är väl anmäld försvunnen hos polisen. Gör annars det i morgon tel 114 14.  Sätt upp efterlysningslappar lite överallt i Eksjö och förse lapparna med avrivningsremsor med ert telnr så allmänheten lätt kan ringa, locka också med hittelön. Lägg också lappar i brevlådor. Flera katter har kommit tillrätta just via en sådan lapp.  Be också att få sätta upp lappar i djuraffärer och matbutiker.

Kan hon ha blivit instängd någonstans? Be omkringboende kolla förråd m m. Fortsätt leta aktivt efter henne.

JoakimNors
2012-08-06 23:56
#2

Jo, det hade ju såklart vart rätt smart ;) sjukast av alltihop är att precis när jag lagt in efterlysningen så ringer brorsan och säger att någon sett katten. Vi åker dit och hittar henne. Hon var vid en gård ca 10 min till fots från hemmet. 1½ timme efter att jag la in efterlysningen. Men det är väl så det är, när man börjar på allvar är också då saker löser sig. Sjukt, men också mycket kul. Ni gör i alla fall ett bra jobb här inne och jag kommer fortsätta kolla här om försvunna katter häromkring.

Tack och på återseende.

/Joakim

Krullsvans
2012-08-07 11:27
#3

Hon ville väl veta om hon skulle vara saknad… ;-)

Härligt att hon kom till rätta.

Hawknestgrove
2012-08-07 18:29
#4

toppen.. då ändrar jag i rubriken….Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2012-08-07 22:20
#5

Härligt besked!Glad

Upp till toppen
Annons: