Annons:
Etikett152-katrineholm
Läst 4667 ggr
jpgrahn
2012-08-05 17:05

HEMMA!!!!!Katrineholm Upphittad honkatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan ett par veckor har vi haft en honkatt kring vårt hus.

Finns tatuering som endast delvis är läsbar. Vi fick hjälp av vetrinär att leta efter ägare men hittade ingen.

Helst vill vi hitta ägaren. Tyvärr kan vi inte själva ta hand om den pga allergi i familjen.

Annons:
Hawknestgrove
2012-08-05 21:31
#1

HAr ni kollat båda registren? Både Djur ID och sverak? Lilla hjärtat…..

Här har du flera tips på vad du kan göra för att hjälpa flickan hem

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

jpgrahn
2012-08-05 21:38
#2

Tja, jag har letat enligt de länkar som jag hittat här på din sida.

Vidare var vi i kontakt med en av djurklinikerna här i Katrineholm som hjälpte till med identifieringen. Tyvärr hade de ingen större lycka än oss.

Jag utgår från att de är experter och vet var man bäst letar efter försvunna djur. Har förvisso inte varit i kontakt med polisen vilket jag kan göra i morgon.

Det är en mycket trevlig och sällskaplig katt men vi kan tyvärr inte behålla den. Helst vill jag hitta ägaren men om inte det går vill jag hitta ett nytt hem för den.

Hawknestgrove
2012-08-05 21:43
#3

Kolla med katthemmen i närheten också,om de kan ha plats för lilla flickan. det verkar ju som om hon är kastrerad, för annars så hade hon ju varit upptagen med ungar nu….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

jpgrahn
2012-08-05 21:48
#4

Rekommenderar du ett katthem istället för att vi själva försöker hitta ett nytt hem?

Någon påstod att katter med detta utseende är lite ovanliga och därmed eftertraktade. Stämmer det?

Hawknestgrove
2012-08-05 21:54
#5

Nej då, det gör jag inte, tänker bara på att det kan vara jobbigt för er om ni har allergi i familjen…. OCh som du säger, sköldpaddsteckning är lite ovanligt och eftertraktat… Men eftersom kisse är märkt, så borde det ju rimligen vara någon som saknar henne….Lägg ute en anonns på Blocket under efterlysningar. Hör även med vilka tidningar som kanske lägger ut graris.. OCh jag tänkte på att du kan kontakta katthemmen, för så kan hon få sin bild på deras hemsidor…. Ju mer hon syns, desto bättre!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Issa
2012-08-05 23:10
#6

Vacker svartsköldpadda med vitt.

Annons:
jpgrahn
2012-08-06 16:36
#7

Goda nyheter!

Ägaren hörde av sig och katten är nu tillbaka hemma.

Tack vare denna sida hörde ägaren av sig till mig.

Hawknestgrove
2012-08-07 18:27
#8

wow så kul!!!!! dubbel glädje att vi kan vara till nytta….. Ska ändra rubriken…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: