Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 5563 ggr
malin0002@
8/4/12, 10:23 PM

Katt på vift!

Hejsan!

Min Norska skogskatt är kasterad. Efter nåt år så började han vara borta några dagar, en vecka, två veckor på sommaren. Förra sommaren försvann han och jag gjorde allt min makt för att hitta honom, men det gjorde jag inte. Kanske var det han på något av alla tips som jag fick. Efter fyra månader när frosten började komma, kom han hem en kväll. Han var mager som en benrangel och superhungrig och supergosig. Vilken lycka!!!! Han sov kind mot kind med mig den natten.

Han lovade mig då att aldrig göra så igen, försvinna alltså. Men han tycks tydligen ha glömt det, för nu har han varit borta i 3 veckor.

Vet man varför katter ger sig iväg så? När han var borta 4 månader så kanske det var nåt speciellet som orsakade det? Men han försvinner ändå någon vecka eller flera varje sommar.

Att tillägga är väl att han älskar att jaga…

Alla somrar har jag varit så orolig och ledsen när han varit borta och jag har gjort allt för att hitta honom som sagt och särskilt förra sommaren då….

Annons:
annebeate
8/4/12, 10:52 PM
#1

Var försvann han? Lägg in det i rubriken. Hur ser han ut? Har du anmält honom försvunnen hos polisen? Om inte, ring 11414.

Hawknestgrove
8/7/12, 6:41 PM
#2

ja gör ett nytt inlägg under respektive geografiska område. OCh så skriver du orten först i rubriken. Lägg gärna in en bild i inlägget också

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

malin0002@
8/8/12, 5:59 PM
#3

Jo, tack :) Han har kommit hem nu efter tre veckor :) Efter alla turer med honom som är jag väl insatt i vad som ska göras när en katt försvinner :)

Jag ville mest bara höra om det finns några teorier varför katter tar sina turer som min katt gör :)

Hawknestgrove
8/11/12, 7:10 PM
#4

Vissa är vandrare….. Om du vill, så finns det ju pejlhalsband att köpa. Är väl värt pengarna, om man vill ha lösgående kisse.

http://www.petcom.se/product.asp?pid=164

en sån här har jag. Ok nu använder jag den inte mer, då vi har stora rovdjur i trakterna, så mina katter har rastgård. Men sambon tog över pejlen och köpte halsband till jakthunden….

de är jättebra!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: