Annons:
Etikett043-lund
Läst 3784 ggr
anna_oman
2012-07-28 12:52

Zelke fortfarande försvunnen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår 2-årige hankatt Zelke försvann från sitt hem i Jakriborg, Hjärup (mellan Lund och Malmö) den 28/6 -12. Han är en kastrerad och id-märkt hankatt och bar ett gult reflexhalsband då han försvann. Han är svart (semilånghårig) med vita markeringar på nos, bröst och tassar.

Zelke är vanligtvis mkt social och nyfiken - men då han aldrig tidigare varit borta, vet vi inte vad som kan ha hänt honom och han kanske är rädd/skygg?

Han är mkt saknad, både av oss och sin kattsyster här hemma. All information av värde!

Annons:
Hawknestgrove
2012-07-29 12:41
#1

Lille vännen….

Som sagt, här är de samlade tipsen och har du registrerat hans ID? Då går han att spåra. om någon hittar honom.

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

anna_oman
2012-07-30 20:09
#2

Ja, han är registrerad, det gjorde vi direkt när han blev id-märkt.

Jag tycker att jag har gjort precis allt, nattvandrat (dygnet runt egentligen) i veckor, tapetserat med efterlysningslappar, polisanmält, kontaktat kks och här på kattpolisen, startat facebookgrupp, lagt lappar i brevlådorna, annons i sydsvenskan, sökt med ljus och lykta… Ringt Skånetrafiken för att höra om de dokumenterar om de kör på djur med tågen, etc.

Har alltid haft katt och aldrig varit med om ngt liknande… Vad kan ha hänt vår lille kille?? Hur långt kan/brukar egentligen en kastrerad hankatt vandra? En granne sa att de trodde att de sett vår katt i ett kattslagsmål innan han försvann… - vandrar de långt om de blir "bortdrivna" av andra hannar?

Jag vet att jag inte får ge upp, men vet inte vad mer jag kan göra… :'( Nu har Zelke varit borta i snart 5 veckor… Kommer han ens känna igen mig om han hör mig ropa??

Hawknestgrove
2012-07-31 10:59
#3

ja det gör han. Och som du sett här inne, så är det många kissar, som faktiskt hittar hem igen. Min kastrerade hankatt var en vandrare, när han var ute fritt och vi pejlade in honom på över 1 km…. och det var bara på en förmiddag. Har din kisse dessutom varit i fajt, så kan han ha kommit mycket lägnre bort. Skriv på facebook också!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

anna_oman
2012-08-12 19:35
#4

Igår kväll, efter nästan sju veckors letande och oro, hittades vår fina Zelke av en granne - bara drygt 50 meter hemifrån.

Han var mkt mager (gått ner ca 3 kg) och hans reflexhalsband (i resår) hade han fått in bakom en framtass - så pälsen var avskavd runt hals/nacke, och han hade ett öppet sår i sin armhåla. Annars var han samma sociala, goa och keliga pisse, om än ganska svag och smutsig, med ett jamande som mest låter som ett litet krax.

Vart vår lilla fina pojke varit dessa veckor får vi nog aldrig veta - men vi är så otroligt glada och lyckliga att han är tillbaks. Vi hade nästa gett upp hoppet om att få träffa honom igen…

Så nu är det mycket kel, mys och kärlek som väntar…

/en lycklig och tacksam matte

Hawknestgrove
2012-08-12 21:39
#5

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: