Annons:
Etikett093-borås
Läst 9393 ggr
Juliii@
7/27/12, 4:45 PM

Borås, Tullen Borttappad hankatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bor i borås en rad hus på Tullen och har 2 katter.. Min ena svart vita katt är försvunnen sedan 25 Juli och har ännu inte kommit tillbaka. Jag har varit ute och letat efter honom men har varken hört eller sett honom Rynkar på näsan

Han har varit borta länge förut och det var bara en gång. Han kom efter 24 tim. Nu börjar jag blir mer orolig över att han inte kommit hem än och det har gått dagar utan att sett honon..

Jag har en bild på katten.. lite svårt ta kort på honom då han rör sig och gillar helt enkelt inte kort.

*Han är svart på ryggen, vit på magen, vita tassar, svart i ansiktet, svart svans. Han är runt 3 år.

*Han har ett blått halsband med vita mönster och en svart bjällra.

*Kastrerad

Har ni hört eller sett honom kan ni maila till mig: juliamonardes@hotmail.com eller skriv till mig här.

Tack på förhand.

Annons:
Juliii@
7/27/12, 11:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

har en till bild på min katt

Hawknestgrove
7/29/12, 12:43 PM
#2

Vi får hoppas, att den lille kommer tillrätta. Här har du samlade tips vad du kan göra!

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Juliii@
7/29/12, 2:28 PM
#3

Tack så mycket. Vi hoppas också på att han ska komma hem.

Jag skriver upp mitt mobil nr: 0763 27 39 65, gärna om ni skickar ett sms eller lämna ett meddelandet på mobilsvarare.

Saknar min kisse så mycket :(

Juliii@
7/29/12, 4:57 PM
#4

har en glad nyhet tack vare vi spred ut lappar så har en okänd sett vår katt och ringde upp min min fästman. Nu ska vi bege oss ut och leta efter vår älskade Terror. håll tummarna för oss!

annebeate
7/29/12, 6:31 PM
#5

Håller tummarna! Han är väl anmäld försvunnen hos polisen, tel 114 14.

Hawknestgrove
7/31/12, 11:07 AM
#6

Åh nu hoppas vi på att få höra glada besked här

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Juliii@
7/31/12, 12:47 PM
#7

Vi hittade tyvärr inte Terror :-( Vi hörde en katt jama men kom aldrig fram. Personen hade sett honom i en annans trädgård och gick vidare in mot skogen. Så vi var och letade över allt i skogen men ingen lycka :-( Idag ska jag åter igen gå ut och leta och sprida ut mer lappar. Tyvärr så när jag spred ut lapparna skrev jag ut lite för lite. Annebeate: Nä, vi har tyvärr inte ringt till polisen. Kanske borde göra det. Det är första gången jag råkar ut för sånt här.. Gäller nr till Borås också?

Hawknestgrove
7/31/12, 12:49 PM
#8

ja det ska du abslout göra. ringa polisen, alltså. och som sagt, de samlade tipsen i länken jag la ut ger kanske flera tips. Kontakta katthem i närheten….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
7/31/12, 6:57 PM
#9

114 14 är ett centralt nr till polisen. Sedan uppger ni när man svarar att ni vill anmäla att er katt är försvunnen i Borås. så kopplar man dit. Be samtidigt  att få direktnr dit. Gör det nu tidigt i morgon. Lycka till!

obs! det går också att göra anmälan på nätet men själv tycker jag det är bra med personlig kontakt. Då kan man samtidigt kolla om han kommit in till polisen.

Hawknestgrove
8/7/12, 8:20 PM
#10

hur har det gått här?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Juliii@
8/8/12, 8:31 PM
#11

Tyvärr ingen lycka Rynkar på näsan Jag har varit ute och letat men inte hittat honom..

Hawknestgrove
8/11/12, 7:05 PM
#12

ge inte upp…….Vi hoppas med er..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Juliii@
8/12/12, 11:50 AM
#13

Tack, vad snällt av dig. Nej, då vi ger inte upp :-) Vi fick ett samtal av en kvinna som kanske har vår katt. Katten har varit hemma hos henne nu i en vecka. Hon har försökt komma nära katten men han har bara sprungit iväg så hon ställde ut mat så att han iinte försvinner. Vi försöker inte hoppas för mycket då hpn inte kunnat se om katten har halsband. Katten är nu ute i hennes trädgård. Vi har tyvärr inget körkort som vi kan ta oss dit och får hjälp av min mamma som ska skjutsa oss dit. Passa på ta med oss lite grejer så att han känner igen oss. Önska oss lycka till!

Annons:
annebeate
8/12/12, 3:30 PM
#14

Lycka till! Hoppas så det är er lille katt.

Juliii@
8/12/12, 3:37 PM
#15

Det var tyvärr inte vår katt :-/ Hans tassar och munn såg inte ut som vår lille Terror.

Hawknestgrove
8/12/12, 9:46 PM
#16

Åh så tråkigt…. Men ge inte upp, som  syns här inne, så kom en kisse tillrätta här efter 7 veckor…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
8/12/12, 11:29 PM
#17

I går hittades Zelke i annan tråd  här på forumet välbehållen cirka 50 meter från hemmet, försvunnen sedan den 28 juni i år. Detta visar att man inte ska ge upp hoppet även om veckorna går. Min grannkatt kom tillbaka efter 7 månader! Fortsätt kolla upp tips och varför inte  en annons i lokaltidningen. Ha efterlysningslappar uppe med avrivningsremsor med ert telnr så allmänheten lätt kan ringa, locka med hittelön. Kolla regelbundet med polisen för ni har väl nu anmält honom försvunnen, annars tel 114 14. Efterlysningslappar i brevlådor är bra, flera katter har kommit tillrätta just genom en sådan lapp. Kan han ha blivit instängd någonstans? Be omkringboende kolla sina förråd m m .

Juliii@
8/21/12, 5:41 PM
#18

Hej!

Nä, ska inte ge upp min lille buse :( Vill bara att han ska hitta hem snart. Jag har verkligen gjort allt, lagt ut lappar, lagt lappar på brevlådor, ringt till polisen och polis anmält, gått ut och letat..

Jag är helt förstörd :(

annebeate
8/21/12, 8:19 PM
#19

Ge inte upp hoppet även om dagarna går. Kolla så dina lappar fortfarande är uppsatta. Om inte, upp med nya.

Vissa affärer rensar sina tavlor efter en vecka så då får det bli en ny lapp. Har ni haft inne någon annons i lokaltidningen?

Juliii@
8/21/12, 10:20 PM
#20

Ska kolla om lappen på Ica är fortfarande uppe, har inte varit där än. Jag har inte lagt upp någon annons i tidningen. Jag har haft så mycket annat som jag har att göra och inte kommit så långt att lägga ut en annons.

Annons:
Hawknestgrove
8/23/12, 6:41 PM
#21

Vi hoppas med dig. att din lille vän kommer igen……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: