Annons:
Etikett141-örebro
Läst 11775 ggr
checkbox
2012-07-24 12:20

HEMMA!!!Sörby/Almby-området Upphittad katt !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

En klasskamrat till mig har börjat sprida ett nödrop om en katt som under en längre tid har drivit omkring i Sörby/Almby-området i Örebro. Sist hon såg katten låg den ihopkurad under ett träd vid Markaspåret, alldeles utmattad. Hen jamar sorgset och är troligtvis övergiven eller bortsprungen då hen inte är skygg, utan tyckte om att bli kliad och klappad på. Hen verkar ha drivit omkring ganska länge nu då det i en närliggande matbutik har suttit en lapp om att man har hittat kissen i 1-2 månader nu. 

Min klasskamrat har kontakat Örebro Katthem, men de har inte möjlighet att ta in fler katter för tillfället. De står dock för vaccination av katten om min klasskamrat hittar ett hem åt henom.

Hon vet inte om katten är en hane eller hona, eller om den är kastrerad eller ej. Katten är inte ID-märkt.

Kissen är svart och vit och korthårig.

Hör av er om ni vet vem ägaren är, eller om ni själva vill släppa in den här superfina kissen i värmen!

Annons:
checkbox
2012-07-24 12:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

Hawknestgrove
2012-07-24 14:57
#2

Men stackars liten…..det finns ingen chans att  din väninna kan ta in kissen själv? lägg detta på er Facebook också… OCh flera tips finns här…

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

checkbox
2012-07-24 15:07
#3

Tack så mycket för tipsen! Vi har lagt ut på Facebook och jag håller nu på att höra av mig till vänner och närliggande katthem för att se om någon har plats för missen. Vi ska också åka dit idag, försöka hitta honom/henne och ge den mat.

checkbox
2012-07-24 16:27
#4

För en uppdatering: Har nu hittat ett jourhem och en chaufför som kan transportera katten när den fångas in. Dock kan jourhemmet ta katten först på måndag, så vi letar nu efter någon som kan ta den fram till dess. Ska oavsett dit vid halv sex idag och leta efter den samt ge den mat och vatten om vi hittar den.

Hawknestgrove
2012-07-24 16:45
#5

Toppen!!!! MEnbasunera ut på Fb också, att kissen behöver tillfälligt akuthem. Jag kan hjälpa till!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2012-07-24 17:05
#6

lagt det på min FB också

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
checkbox
2012-07-24 19:01
#7

Tack så mycket för all hjälp, Hawknestgrove! Har precis kommit hem efter att ha varit hos katten. Vi har haft en otrolig tur! Min vän ringde mig när jag var på väg dit och berättade att hon hade fått ett samtal från ett äldre par som hade hittat katten. De hade innan sett bild på den på Örebro Katthems hemsida för upphittade katter och ringde till Örebro Katthem. Örebro Katthem hade kontaktuppgifterna till min vän, så paret ringde till henne när vi var på väg dit. De hade en transportbur i bilen, så katten fångades lätt in. Paret erbjöd sig sedan att skjutsa katten hem till min vän, så den får bo där till på måndag då missen får flytta till jourhemmet! Skrattande

Hawknestgrove
2012-07-27 09:46
#8

Vilken lycka………Så skönt att det fixat sig för kisseliten.. Berätta gärna mera sen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Issa
2012-07-27 21:25
#9

Ägare hittad. Katten hette Mario och är hemma nu.

Hawknestgrove
2012-07-29 12:46
#10

Vilken tur!!!!!! Hoppas att ägaren är en ansvarsfull person. Var det en hane eller hona?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Issa
2012-07-29 14:35
#11

Det var en kastrerad hane.

Hawknestgrove
2012-07-31 11:09
#12

Lille plutten…. Hoppas att ägaren som sagt var glad att kisse kom tillrätta och att h*n tar vara på sin skatt..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: