Annons:
Etikett171-stockholmcity
Läst 7166 ggr
caarolinesjolander
2012-06-24 20:53

Djurö Värmdö.Melvin saknas!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag behöver verkligen hjälp. Jag var ute och gick med min katt Melvin i koppel då vi är på vårat landställe och han inte får gå lös här på Djurö. Han smet ifrån mig och vi har varit ute och letat i skogarna i flera timmar utan resultat.  Det närmar sig i dygn nu sedan han försvann och vi vet inte vad vi ska göra. Det är olikt honom att inte komma tillbaka. Han borde hitta hem. Vi är oroliga att han fastnat med kopplet någonstas, men vi har letat så mycket så vi tycker vi borde ha hittat eller hört honom då.

Min hankatt Melvin försvann under en promenad mellan Pålsudden och Byns gård den 23/6 22.00. Han hade på sig en röd/svart sele och ett flexikoppel som följde med honom in i skogen. Vi har letat i skogarna och pratat med grannar, men utan resultat. Så jag prövar även att sprida ordet på detta vis.

Melvin är helsvart med vita tecken på buken och baktassarna. Han har gula ögon och är kastrerad.

Melvin är lätt rakad på vänster lår. Han är mycket kelig och vänlig. Melvin är ID- chip märk. Väger ca 5 kg. Går lite ”hjulbent –aktigt”. All information är av intresse! Vid minsta lilla aning om att det kan vara Melvin som du sett eller stött på tveka inte en sekund att ringa

Min hankatt Melvin försvann under en promenad mellan Pålsudden och Byns gård, Djurö, Värmdöden 23/6 22.00. Han hade på sig en röd/svart sele och ett flexikoppel som följde med honom in i skogen. Vi har letat i skogarna och pratat med grannar, men utan resultat. Så jag prövar även att sprida ordet på detta vis.

Melvin är helsvart med vita tecken på buken och baktassarna. Han har gula ögon och är kastrerad.

Melvin är lätt rakad på vänster lår. Han är mycket kelig och vänlig. Melvin är ID- chip märk. Väger ca 5 kg. Går lite ”hjulbent –aktigt”. All information är av intresse! Vid minsta lilla aning om att det kan vara Melvin som du sett eller stött på tveka inte en sekund att höra av dig!

Snälla hjälp!!

Tack på förhand.

Annons:
annebeate
2012-06-24 21:06
#1

Sätt Djurö Värmdö i rubriken. Fortsätt leta efter honom. Han kan vara rädd och ligga och trycka. Det finns naturligvis en viss risk att han fastnat därför så viktigt att leta vidare  speciellt i området där han försvann. Sätt upp lappar lite överallt med avrivningsremsor med ditt telnr så allmänheten lätt kan ringa. Locka med hittelön. Lägg också lappar i brevlådor. Flera katter har kommit tillrätta just via en sådan lapp. Anmäl honom försvunnen hos polisen. Ni kan även behöva en fälla.  Lägg in efterlysningar också på andra sajter tex Stockholms katthems sida och på Blocket under Efterlysningar.

martdat
2012-06-25 08:06
#2

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2012-06-27 20:58
#3

Hoppas det går bra nu…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2012-06-27 21:33
#4

Katten är hemma sedan några dagar. Såg det i tråd på hittekatter.ifokus.

Hawknestgrove
2012-06-27 21:40
#5

Ok, hade varit kul att TS hade skrivit här också. Jag är ju inte inne på den sajten.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: