Annons:
Etikett093-borås
Läst 5238 ggr
Tarotstollan
6/23/12, 3:44 PM

HEMMA!!Borås, försvunnen på bostadsområdet Sjöbo.

Svart-vit långhårig hane, kastrerad och chipad. Försvunnen sen den 10-11 juni. Han är lite skygg. Adress Björksätersgatan 12.

Brukar röra sig i området Björksätersgatan-Björkhemsgatan.

Lappar finns uppsatta på området bl.a.  i affären och besinstationen.

Hittelön.     Tel: 033/28 32 01

OBS! Ej den katt som var på bild i Borås Tidning i går, den är kollad och tyvärr ej denna eftersökta katt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
martdat
6/25/12, 8:05 AM
#1

lite tipps om du inte redan sett http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

Försök att få med bra bild i dina anonser. både blocket tidningar . lappar och här. Lycka till nu:

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
6/27/12, 8:59 PM
#2

Hoppas det går bra nu. Du har fått bra tips i inlägget ovan. Vi håller tummar och tassar

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tarotstollan
6/27/12, 9:13 PM
#3

Katten är inte min. Den tillhör ett lite äldre sjukligt par som bor på Sjöbo och de är grannar till min mamma.

Jag lade in efterlysningen här eftersom de inte har någon möjlighet till det, jag tänkte att jag åtminstonde kunde hjälpa dem med den lilla grejen. Hoppades också på att det finns folk här inne som kanske bor på Sjöbo som kunde hålla ögonen öppna. Jag bor inte i det området själv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

annebeate
6/27/12, 9:32 PM
#4

#3 Snällt av dig att hjälpa dem. Har de anmält katten försvunnen till polisen?

Tarotstollan
6/27/12, 9:54 PM
#5

# 4. Antagligen inte, de är finsktalande och min mamma fick skriva de tre lappar som jag vet är uppsatta. Vet att de åkt runt med bil och även letat i närområdet. Tyvärr finns det många garage i området och även fabriker och en stor skog. En gång var katten borta ett dygn, då hade han hamnat på fel sida om fabriksstaketet, så de fick hjälpa honom ut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

annebeate
6/27/12, 10:25 PM
#6

#4 Skulle du eller din mamma kunna hjälpa dem med polisanmälan? Viktigt att det blir gjort. Han är kanske märkt också. Det skulle säkert behövas få upp fler lappar och då gärna försedda med avrivningsremsor med ägarens telnr så allmänheten lätt kan ringa om de ser eller hör något. Bra att locka med hittelön.Har de inga släktingar eller bekanta i övrigt ,som kan vara ute och leta efter katten och tex. kolla fabriker, garage m m . Det kan ju vara semesterstängt och då kan det gå riktigt illa för katten om han är instängd någonstans.

Annons:
Tarotstollan
6/27/12, 11:03 PM
#7

Jag vet, jag har sagt till mamma, men hon vill inte tjata på dem. Säger att det är deras katt och deras bekymmer  och vill inte lägga sig i mm.  Det är tyvärr många människor som resonerar på det viset, när jag sa att jag skulle lägga ur efterlysningen här så sa hon bara " vad ska det vara bra för"! Fast innerst inne vet jag att hon bryr sig, det är bara en fasad hon kör med.

 Att blanda in polisen för en katt är nog verkligen främmande för dem, tror inte ens att de skulle göra det om jag sa till dem det. Dessutom är han ju chipmärkt så får polisen tag i honom vet de ju vart de skall ringa.

 Den här familjen har också sorg i familjen och är sjuka för övrigt och jag tror att de redan gett upp hoppet om katten. Kommer han så kommer han är hur de resonerar lite verkar det som.

Vi får bara hoppas på det bästa, att han är i skogen och jagar och kommer fram när "maten" tar slut.

 De flesta som bor där uppe i området vet att katten är borta och var den hör hemma, det är väldigt många katter som springer ute i det området och människorna vet var de hör hemma.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Hawknestgrove
6/27/12, 11:54 PM
#8

Inte kul jag förstår dig. Fint att du vill göra vad du kan…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tarotstollan
7/20/12, 3:21 PM
#9

GLADA NYHETER!

P. är hemma efter 5 veckor på rymmen! Skrattande

Mitt i natten satt  han utanför ägarnas balkong och jamade!

Fruktansvärt mager och full med fästingar. Han har tydligen varit "innstängd" utomhus eftersom han var full med fästingar och då alltså haft tillgång till vatten.

Mamma ringde för en liten stund sen och talade om detta. Även om det inte är min katt är jag jätteglad att ännu en katt kommit hem och inte gått ett fruktansvärt öde till mötes.

Mamma hade hjälpt dem med kontakt till polis (även om hon hade sagt att hon inte ville pressa dem till det),( det hjälper att tjataFlört) och även poliskillen mamma ringde i dag blev glad när han hörde P. hade kommit tillrätta!  Själv  hade jag bett dem ringa SVERAK vilket de hade gjort och de hade hjälpt dem också!

SÅ HEDER OCH TACK TILL DESSA SOM HJÄLPT MÄNNISKOR SOM INTE KAN SVENSKA SPRÅKET SÅ BRA!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

annebeate
7/20/12, 6:37 PM
#10

Underbar nyhet! Hoppas katten nu tas till veterinär. Stort tack till dig och din mamma för ert engagemang för katten!

Hawknestgrove
7/22/12, 2:35 PM
#11

Hurra!!!!!!! Ännu en rubrik som vi kan ändra till det positiva!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: