Annons:
Etikett172-södertälje
Läst 6994 ggr
bip
2012-06-15 14:30

Södertälje centrum Sköldpaddsfärgad hona upphittad

Jag har hittat en sköldpaddsfärgad (vit, orange, svart, svart fläck på nosen) katthona, ung troligtvis 7-8 månader gammal. Tam så hon har antagligen en ägare, Ej kastrerad. Ingen Idmärkning i örat. Inget halsband. Hon finns i en trädgård i Södertälje centrum. Jag såg henne första gången den 12/6. Hon har setts där sedan drygt en vecka tillbaka. Ingen av de boende vet vart hon kommer ifrån, hon har aldrig synts till där tidigare.

mvh bip

Annons:
Hawknestgrove
2012-06-15 21:34
#1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Emma_Nilsson
2012-06-20 20:29
#2

Hej har du någon bild på katten då jag saknar min sköldpaddsfärgade katt som rymde i mars månad från Geneta ! Hennes namn är Ronja , är det en långhårig katt ? Skulle bli så glad om detta var hon!

Mvh Emma Nilsson

Hawknestgrove
2012-06-21 19:10
#3

Emma, ta kontakt med bip via pm!!! det vore ju fantastiskt om det kunde lösa sig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Emma_Nilsson
2012-06-21 22:14
#4

hur tar man kontakt via pm då ?

martdat
2012-06-25 08:11
#5

tryck på namnet så hamnar du på personenes personliga sida. där inne finns kontakta elr vad det står.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2012-06-27 20:56
#6

Hoppas ni fått kontakt!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
seve_ina
2012-07-05 09:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej Emma,

Det är Ina, Luffarkatten. Vi känner ju varandra och har pratas vid om din Ronja. Jag har bilder på Ronja. Den här katten är inte din Ronja, som jag också har lagt in efterlysningannonser på i olika forum, på olika katthem och lagt upp efterlysningsannonser på olika siter. Det här är en katthona som jag och en av mina jourmattar bip hittade i centrala Södertälje 11/6. Hon är 7-8 månader och blev enligt de boende där dumpad i en trädgård i slutet av maj eller början av juni, antagligen då hon fick en massa ungar.

Jag har skickat pm till dig angående mina efterforskningar sedan mars kring din katthona Ronja och angående den här stackars utslängda tamkatthonan.

Hoppas vi tilslammans snart kan hitta din Ronja.
Mvh Ina.
Facebook sidan Luffarkatten
www.luffarkatten.se

bip
2012-07-05 09:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här är en bild på den upphittade honan.

Hoppas någon saknar henne?
Mvh bip

martdat
2012-07-05 09:58
#9

Tänk på att chip måsste kollas med avläsare hoss tex en veterinär (kostnadsfritt) ingenting du kan känna själv. Lycka till:)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2012-07-06 19:16
#10

ÄVen polisen har avläsare och en del katthem

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

seve_ina
2012-07-06 23:08
#11

Tack för tipsen!

Det var det första jag kollade. Jag har en chipläsare själv eftersom jag hjälper hemlösa katter i en stor kattkoloni.
Men tyvärr har denna kisse ingen idmärkning alls. Har gjort allt som man ska göra plus lite till för att hitta ägaren.

Mvh Ina.
Facebook Luffarkatten
www.luffarkatten.se

Hawknestgrove
2012-07-07 19:34
#12

JA då är det nog så att den lilla fröken är dumpad…..Gråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: