Annons:
Etikett091-göteborg
Läst 5277 ggr
lilykarin
2012-06-15 11:08

KORTEDALA Orange/vit

Hej! En orange/vit ganska stor, men mager katt, springer runt vid Januarigatan i Kortedala sedan igår eftermiddag. Den letar i soptunnor och verkar väldigt intresserad av att komma in, följde mig till dörren och stod och jamade utanför och hängde sig i klorna på dörren för att se in genom fönstret och få uppmärksamhet. Idag är den kvar enligt min granne som är butiksägare, den följer efter folk in i affären och jamar. 
Han ska ta ett kort på den när den kommer tillbaka igen, jag lägger upp det här då.

Katten har halsband som ser väldigt gammalt och trasigt ut och halsbandet har gjort att hår skavts av och blivit kort, det har inget nummer eller info på sig. Katten är mager men ren. Har fästingar.

När jag träffar den igen ska jag kolla om det är hona/hane. Den är mycket kelen. Den kan mycket väl ha ett hem och bara vara ute och går, men den verkar så hungrig och uppmärksamhetssökande att det ändå kändes som jag borde skriva ett inlägg.

Annons:
Hawknestgrove
2012-06-15 21:38
#1

här har du flera samlade tips… Hoppas den fina kissen hittar hem eller får ett nytt bra…

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Treesan
2012-12-06 11:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej! Min katt är försvinnen sen i juli och stämmer hyfsat bra in på beskrivningen. Skickar en bild på honom.

Tacksam för svar.

MVH / Theres

Hawknestgrove
2012-12-15 19:07
#3

kontakta varandra via Pm här!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Katthemsmatten
2012-12-30 20:25
#4

Hur gick det? Var det katten nr 2 saknade?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
2012-12-31 12:19
#5

Inget nytt här?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Treesan
2013-01-06 22:15
#6

jag har fortfarande inte fått något svar från hon som lagt ut anonsen :(

Annons:
Katthemsmatten
2013-01-07 14:33
#7

Vilket engagemang från TS - not! Skrikandes

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
2013-01-14 14:54
#8

Ja, man blir lika matt varje gång…. Liksom varför bry sig om man inte följer upp?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

lilykarin
2013-04-09 22:02
#9

Hej igen gott folk, jag loggade just in här för första gången på mycket länge och hittade den här tråden. Allvarligt talat vet jag inte varför jag missade att gå in och svara här, jag kollade in i början, det kom inga svar förrän ett halvår senare och då hade tanken fallit bort helt eftersom katten aldrig dök upp igen efter första gången jag postade.
Hemskt ledsen att väcka hopp ett halvår senare, det ber jag så mycket om ursäkt för. Hade katten dykt upp igen inom några veckor/månader hade jag fotat den och uppdaterat men eftersom den inte gjorde det föll det bort ur mitt sinne att uppdatera tråden.

lilykarin
2013-04-09 22:03
#10

Vill också säga att jag verkligen hoppas att du återförenats med din katt, treesan!

lilykarin
2013-04-09 22:25
#11

Oj jag glömde det viktigaste och det var att treesan, jag tror inte att det var din katt, katten jag träffade var korthårig.

Igen, hemskt ledsen att jag inte uppdaterade när katten aldrig kom tillbaka.

Katthemsmatten
2013-04-10 14:40
#12

Jag förstår faktiskt inte hur du resonerar. Du fick ju ett svar 10,5timme efter att du postat ditt inlägg! Ett svar där det fanns massor av tips som du borde ha följt. Hade du förväntat dig att de som läser inlägget skulle slänga sig iväg och leta i ditt ställe????

Hur mycket jobb la du ned på att söka katten? Följde du några av de tips som du fick i inlägg #1 öht? En katt kommer aldrig (eller i vart fall mycket sällan) promenerande hem av sig själv. Det krävs tid och engagemang av ägaren. Att lappa litet grann är inte detsamma som att verkligen vara ute och leta och locka. Sena kvällar och tidiga morgnar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

lilykarin
2013-04-10 18:10
#13

Resonerar är det väl inte riktigt jag gör, jag förklarar mitt beteende och ber om ursäkt för vad jag gjorde fel, samt försöker ge klarhet till den person som trodde att det kanske kunde vara dennes katt.

Jag läste tipsen och var beredd med dem, men katten kom aldrig tillbaka. Den var alltså nära mitt hem från en eftermiddag till en förmiddag dagen därpå och jag var bekymrad på morgonen då den var kvar eftersom den såg ömklig ut. Jag och butiksägaren hade en deal om att han skulle fota den om han såg den igen eftersom jag inte alltid är hemma, vi var också ute och letade efter den efter att han slutat jobba men såg den inte mer. 

Det jag gjorde var att skriva här, var beredd med ett gammalt katthalsband som jag skulle sätta på den, ha butiksinnehavaren som alltid var på plats i området beredd med sin iphone om den kom igen (den gick in i hans butik första dagen så vi trodde båda den skulle komma tillbaka igen och igen eftersom den var så social). Jag letade efter katten runtomkring området, höll koll om den var där när jag kom och gick, jag uppdaterade mig med butiksägaren under några veckor tills det stod klart för oss att den inte verkade komma tillbaka alls. Det är de sakerna jag gjorde. Jag förväntade mig inte att någon skulle komma och leta efter den, jag trodde att katten skulle stanna ganska nära pga hur social den var, så jag kunde klippa av dess halsband och sätta på ett eget, därefter vänta ett tag för att ge ev ägare en chans. Dök den upp igen med halsband hade jag tänkt ringa polisstationerna och anmäla den upphittad, sådan var min plan. Så dök den aldrig upp igen efter samtalet jag hade talat med butiksägaren om att han skulle fota den och att jag skrivit här föll bort ur minnet. Jag glömde uppdatera här igen, det ledde till att det väcktes hopp hos någon som saknade sin katt, och det är jag ledsen för.

Annons:
Katthemsmatten
2013-04-11 11:22
#14

Jag tror att det inte bara är jag som uppfattat det som att det ursprungligen handlat om din katt. Om så inte är fallet ber jag om ursäkt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

martdat
2013-04-13 09:37
#15

det är ok TS.Tack för uppdateringen i allafall.  men vill passa på att tippsa att nässta gång du anonserar så lämnar du någon annan kontaktuppgifft så att man kan få tag på dig om man saknar sig katt eftersoom du inte är så aktiv här inne. en mailadress går bra  tex.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sara FE
2013-04-16 10:36
#16

Jag tyckte att det var helt uppenbart att det inte var TS katt det handlade om, ifall man läste igenom första inlägget. 😇 Men jag håller med om att det vore toppen ifall hon kommit ihåg att lämna kontaktuppgifter. Man kan dock inte tänka på allt, speciellt inte som hon inte ens hade lyckats få hem katten. Hon skrev ju exakt var hon hade sett den.

lilykarin
2013-04-16 18:15
#17

Absolut, händer något liknande igen ska jag definitivt skriva in kontaktuppgifter. Hoppas att den här tråden åtminstone kan hjälpa någon mer att se hur man inte ska göra :P

Allt gott!
/Karin

Hawknestgrove
2013-05-07 19:26
#18

Ok ingen kisse som kom tillrätta alltså?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: