Annons:
Etikett096-uddevalla
Läst 8022 ggr
adirf1
5/9/12, 7:37 PM

Hemma,ORUST Norsk skogskatt/perser hona!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är nu helt förtvivlad!
Min vackra underbara katt Snoozan är försfunnen & har varit det i snart en vecka. Jag är just nu själv oförmögen att göra annat än att skriva här då jag bor på internat & ej är hemma.
Min katt är creme färgad(tror jag), sterelierad & från & till kan hon vara lite skygg. Hon kan vara rädd för plöttsliga ljud men hon är väldigt tillgiven.
Förra året försvann hennes son & har än ej blivit funnen så jag känner att hoppet att få återse min fina flicka är litet.

Jag bor i Ellös & hon borde inte ha "flyttat" långt härifrån, om någon ser henne, snälla hör av er!

Om du har någon fråga så är du välkommen att fråga..

Mvh En orolig Frida

Annons:
martdat
5/9/12, 8:31 PM
#1

lite tipp om du inte läst redan,http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

om inte du har möjlighet att leta aktivt så måsste de som hadde katten i sin vård ut o leta o vara aktiva  . glöm inte ringa polisen o alla katthem i närheten, även djursjukhus kan få katter inlämnade som hittats, o lappar, lappar lappar…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

adirf1
5/9/12, 9:57 PM
#2

Tack, det har jag redan läst.
Min mamma är den som har hand om henne & hon kan tyvärr inte heller göra något då hennes "gubbe" skall in på en något komplicerad operation imorgon. Men kommer dock hem på fredag & då är det lappar som gäller!

Hawknestgrove
5/11/12, 5:15 PM
#3

JA i och med att du har varit förutseende och kastrerat henne, så är chanserna större att hon inte går så långt. Nu får vi hoppas, att du finner din lilla vän i helgen. Vi hoppas med och för er. Berätta hur det går och ge inte upp hoppet!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

adirf1
5/11/12, 8:18 PM
#4

Är nu hemma & har varit ute & gått men det blåser nått så förfärligt, tror inte att hon kan höra mig hur högt jag än ropar så som det är nu.
Jag hoppas att hon inte blivit instängd någonstans, vi funderar på om någon kan ha börjar mata henne i "det nya området".
Får tack så mycket Hawknestgrove, skall uppdatera så gott jag kan!

Hawknestgrove
5/11/12, 8:58 PM
#5

Ja vänta tills det lungat ner sig i vinden. Blåser hemst här med, vi bor itne så långt ifrån varandra.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

adirf1
5/14/12, 11:41 PM
#6

Åh, hon har kommit tillbaka!
Jag kan inte annat än gissa att några ej året runt bor till grannar stängt in henne då det stämmer mycket väl med försvinnande & återkomst.. Men skall ej anklaga, är bara så glad att hon är hemma igen!<3

Annons:
martdat
5/15/12, 6:20 AM
#7

Härligt;)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
5/16/12, 9:15 PM
#8

Så skönt att höra!!!!!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

adirf1
5/16/12, 9:39 PM
#9

Tack så mycket, är så lättad!
Hon är dock redigt avmagrad så nu blir det till att göda henne till sitt forna jag! :)

Hawknestgrove
5/16/12, 9:40 PM
#10

JA det förstår jag. ta det sakta bara, så hon inte får en matchock.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

adirf1
5/16/12, 9:50 PM
#11

Tack för tippset!

Upp till toppen
Annons: