Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 3567 ggr
Kezza
5/3/12, 12:33 PM

SKÅNE: Upphittad katt letar efter nytt hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna söta kattpojke heter Rasmus.

FFK räddade Rasmus ur ett högt träd där han hade suttit i et dygn och inte vågat komma ner. Rasmus fick komma till ett stödhem i väntan på om någon ägare har hört av sig. Nu har det gått flera veckor och fortfarande syns ingen ägare till. Regeln säger att om ägaren inte hör av sig inom fem dagar kan man omplacera en katt som inte har någon tatuering i örat eller är chipmärkt. Därför letar vi nu efter ett nytt kärleksfullt hem till Rasmus.

Rasmus är en social kille som tycker om att umgås med båda människor och katter. Han gillar uppmärksamhet och när han blir klappad spinner han högt. Rasmus är ca 1,5 år och han är kastrerad och kommer att bli vaccinerad och id-märkt!
Rasmus gillar uppmärksamhet från människor och han kommer att bli en underbar familjemedlem. Du som vill öppna ditt hem och hjärta för Rasmus kommer inte att bli besviken!

För att vi ska kunna följa upp och finnas till hands vid behov letar vi efter ett hem i Skåne till Rasmus. FFK: 070-4390242

www.facebook.com/ForeningenForvildadeKatter

Annons:
Hawknestgrove
5/11/12, 5:20 PM
#1

Sån sötnos… MEn du har tyvärr lite fel när det gäller omplacering. I teorin, alltså. För en katt betrakatas som hittegods och egetnligen om du ska hårddra det hela, så är det 3 månader som gäller. MEn ni gör helt rätt, det är nog ingen som hör av sig…..Jag brukar skämta och säga, att om det dyker upp någon seriös ägare till just såna små kissar, så bjuder jag på en trisslott. Hittills har jag inte behövt köpa någon.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: