Annons:
Etikett191-borlänge
Läst 6096 ggr
eyemzl
2012-04-06 22:09

HEMMA!!!!!BORLÄNGE Vit hankatt söker hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej och glad påsk  ,det här är min första inlägg har en katt som ett och hlavt år gammal han bor på tångringsgatan i borlänge idag klockan 2 på eftermiddag gick han ut genom balkong och kom aldrig tillbaka bruka hålla sig i område men inte den här gången letade över allt i områden men ingen skymt av gubben han är vit helt vitt hane okastrerat har ett band runt halsen står namn mobil nr och adress .hoppas att nån har sett min gubben nu han varit borta i 8 timmar hoppas han kommer tillbaka till husse saknar min katt

Annons:
annebeate
2012-04-06 22:35
#1

Anmäl honom försvunnen till polisen. Leta aktivt i området. Sätt upp lite överallt efterlysningslappar med avrivningsremsor med ditt telnr så att allmänheten lätt kan ringa om de sett eller hört något. Locka med hittelön.

OberonsMatte
2012-04-06 23:38
#2

Men åh, du kan inte låta en okastrerad katt vara ute på fri tass! Risken är väldigt stor att han hamnar i slagsmål med andra fertila hankatter eller ger sig iväg på långvandring för att söka upp löphonor (och ge upphov till oönskade kattungar).

Om din katt kommer tillbaka (vilket jag hoppas) bör du kastrera honom så snart som möjligt och samtidigt passa på att id-märka honom med örontatuering eller id-chip och ägarregistrera honom både i Svenska kennelklubbens och Sveraks id-register. Det är det enda säkra sättet för en eventuell upphittare att kunna spåra dig som är ägare.

Sajtvärd Katter iFokus

eyemzl
2012-04-06 23:44
#3

tack för era hjälp hoppas att han kommer tillbaka då tänker kastrera katten och öron märkt honom verkligen saknar Gubben ha trevlig påsk

Hawknestgrove
2012-04-07 12:01
#4

Ja, som sagt, kastrera honom och idmärk på samma gång.

Här har du flera bra tips samlade…

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

eyemzl
2012-04-07 22:12
#5

tack igen för de info katten har inte syntes nånstans har satt upp afficher och anmält han till polisen hoppas han kommer tillbaks verkligen saknar lilla gubben tack än en gång

annebeate
2012-04-07 23:43
#6

Fortsätt leta aktivt efter honom ute. Kolla regelbundet med polisen. Kan han ha blivit inlåst någonstans? Lägg också lappar i brevlådor i området där han försvann.

Annons:
Hawknestgrove
2012-04-09 18:25
#7

Ja nu kan du räkna med att i och med att han nte är kastrerad, så är han ute och fröjdar som bara den, så han kan bli borta länge. OCh gå igenom listan i länkne, vita katter är ju  inte så vanliga, så det borde nog gå att få tag på honom…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

eyemzl
2012-04-10 00:06
#8

hej till er alla som har skrivit hur man ska gå tillväga angående min katt .fortfarande har inte synts nånstans ingen har ringt fast har placerat många afficher ,då vet att det var helg ,så hoppas nån ringer eller hör nåt att han lever ,har varit borta i fyra dagar hoppas nån få tag på honeom och ringa mig hålla tummerna

eyemzl
2012-04-10 13:37
#9

hej till era som hjälpte till .katten kom hem idag brevbärare såg katten untanför huvud dörrn och försökte locka in honom men katten blev rädd och gömde sig inne i busken brevbärare ringde mig och förklarade för mig hur situation var så gick ut och ropade på gubben och kom han till mig bar honom in dyblöt och skadad i öronen och bandet runt halsen borta jag tror som all andra skrivit att katten kan ha varit inlåst under helgen ,ialla fall han har ättit och nu sover han sen ska tvätta han och fixa honom vilekn lättnad he is back tack för er alla goda människor för era hjälp och stor tack för brevbärare Flört

OberonsMatte
2012-04-10 13:44
#10

Vilka glädjande nyheter! Jag är verkligen glad för din och kattens skull! Glad

Sajtvärd Katter iFokus

Hawknestgrove
2012-04-10 17:40
#11

Vad gulligt!!! Beställ tid hos veten nu, för han behövar en liten kontroll med… Plus att han behöver bli av med sitt klockspel!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: