Annons:
Etikett12-östergötlands-län
Läst 5115 ggr
JennyPettersson
4/4/12, 10:37 AM

HEMMA SKÄNNINGE, bortsprungen katt HJÄLP

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår katt Zingo har sprungit bort! Han är vit och orange (som ni kan se på bilden) och har för tillfället ett svart/vitt halsband på sig med bjällra. Han sågs senast den 2 april 2012 ca kl 17:00. Han är kasterard och brukar vanligtvis inte springa så långt bort från hemmet, han brukar heller aldrig vara borta över natt och nu när det gått flera nätter börjar vi bli jätteoroliga! :(

Vi anar att han har blivit inlåst någonstans av misstag, då han har en förmåga att smita in i förråd och dylikt. Så om ni har sett denne katt (eller möjligtvis hör skrik från eran källare/förråd/garage etc) så SNÄLLA kontakta oss. Vi är så oroliga!!

Ni kan nå oss på dessa nummer

070-6142302

070-8141215

070-3368599

0142-42302

Annons:
emmajensennn
4/4/12, 10:40 AM
#1

känner en kompis som har en katt som också heter Zingo (men inte denna katt) som också är orange vit ;) jätte söt btw! ♥

You can't make a rainbow without a little rain

JennyPettersson
4/4/12, 12:29 PM
#2

jag ber SÅ hemskt mycket om ursäkt, jag har skrivit fel månad. Han försvann 2 APRIL inte 2 mars.. Så han har "bara" vart borta två dygn än så länge. Inte en månad.

Hawknestgrove
4/4/12, 7:13 PM
#3

Ok ingen fara, jag fixar det…..

Här har du flera samlade tips.

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

Då han är kastrerad ,är chanserna mångdubbelt större, att han hittar hem.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
4/4/12, 10:55 PM
#4

Anmäl honom försvunnen till polisen och glöm inte att förse efterlysningslappar med avrivingsremsor med ditt telr då det underlättar för allmänheten att ringa om man ser eller hör något. Locka med hittelön.Leta aktivt ute efter honom. Skänninge är ju en mindre ort så någon borde ha sett något. Gå runt och be boende kolla sina förråd etc. Lägg efterlysningslappar också i brevlådor. Flera katter har kommit tillrätta just via en lapp i en brevlåda.

Hawknestgrove
4/5/12, 7:29 PM
#5

Vi håller tummar för er….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

JennyPettersson
4/9/12, 6:34 PM
#6

Vår älskling är hemma! Efter en exakt en vecka så kom han hem idag, eller vi fick hämta honom då en snäll familj ringde oss. De hade hittat honom instängd i deras förråd… Lite lätt chockad och livrädd samt lite blodig om tassarna efter att ha försökt att klösa sig ut. Men annars verkar han må bra :)

TACK alla för fina tips, råd och pepp.

Annons:
annebeate
4/9/12, 8:56 PM
#7

Underbart! Jag gläds med Er över att er lille söte kattpojke är hemma igen.Glad

Hawknestgrove
4/10/12, 5:42 PM
#8

så skönt att få ändra en rubrik positivt!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: