Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 4355 ggr
Katten_
2012-03-26 21:52

Stackars Neo! :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jo vi har två norska skogskattersom heter Indy och Neo. Vi delade upp de lite så vi sa att Neo var min men egentligen allas! De är 8 år snart! Glad

När vi flyttade så vågade vi först inte släppa ut katterna.

De fick bo inne en månad kanske. sen så ville de ut!

De fick gå lösa. Och först kom båda tillbaka!Skrattande

Sen på kvällen så var dörren öppen. Neo sprang ut och kom aldrig tillbaka! GråterGråterGråterGråterGråter! Jag saknar honom såååå mycket! Gråter Min lilla sötis! Gråter

Han kanske har varit borta i 3 månader. vi har ringt till polisen. Och såna här som spår katter… De sa att han mådde bra och bodde i en gammal tants hus nära där vi bodde förut. Jag vet inte hur jag ska hitta honom! :( han kan inte området! och han är inte i området heller! Jag älskar honom så mycket! Gråter

Hjälp! ska vi sätta upp lappar? :,(! vi bor i sigtuna förresten… Mvh christel.

/Christel & kaninerna! Glad

Annons:
Wisby9211
2012-03-26 21:53
#1

"De sa att han mådde bra och bodde i en gammal tants hus nära där vi bodde förut"

DÅ har ni ju hittat katten och bara gå att hämta den igen?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Katten_
2012-03-26 21:55
#2

Spåtanten sa det.Gråter

/Christel & kaninerna! Glad

CorneliaAndersson
2012-03-26 21:56
#3

Men ni kanske kan åka dit å kolla?? :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Wisby9211
2012-03-26 21:56
#4

ja det skadar ju aldrig att åka och kolla om hon har rätt :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Katten_
2012-03-26 21:59
#5

Ja, antar det :)

/Christel & kaninerna! Glad

martdat
2012-03-27 07:26
#6

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

här e lite tipps i sökandet. att knacka dörr med en bild på katten kan aldrig skada, önskar all lycka till,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Katten_
2012-03-27 15:21
#7

Ja, tackGlad

/Christel & kaninerna! Glad

Hawknestgrove
2012-03-27 20:59
#8

Vi håller tummarna.. Var Neo Kastrerad? för då är chansen större, att han inte går så långt…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2012-03-27 21:35
#9

Vet ni vilket hus som åsyftas så kolla det snarast möjligt. Om inte sätt upp lappar med avrivningsremsor med ert telnummer så allmänheten lätt kan ringa. Locka med hittelön. Sätt upp lappar både där ni bor och där ni bodde tidigare. Kolla med polisen. Det finns väl mataffärer där ni kan sätta upp lappar. Finns det enfamiljshus runt där ni bor/bodde lägg i brevlådorna. Flera katter har kommits tillbaks just via en lapp i en brevlåda.

Hawknestgrove
2012-03-28 11:24
#10

toppentips av AnneBeate

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

bambiiii
2012-03-31 19:32
#11

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Katthemsmatten
2012-04-01 00:10
#12

En månad är alldeles för litet för att en katt ska hinna etablera sig på ett revir. Men just den kommentaren hjälper dig inte, jag vet.

Vad har du och din familj gjort så här långt för att återfinna katten? (Med all respekt så litar jag inte mer på spådamer än på jultomten.) Har ni lappat området, varit ute efter elva på kvällen och större delen av natten och lockat, lagat ut mat som luktar starkt och gott (grillad kyckling, tonfisk, kokt torsk o dyl.)? Lämnat saker hemifrån ute, sett till att det alltid finns mat i närheten av var katten försvann? Kolla med det lokala katthemmet om ni kan få hyra en fälla och agna den väl. Katthemmet kan ge er råd om hur man gör ett spår in i fällan.

Annonserat via lappar i brevlådor, katthemmens sidor, skickat info till djurkliniker, lämnat efterlysning hos polisen?

Om man snabbt är ute om nätterna är min erfarenhet att katten är återfunnen ganska snabbt. Dessvärre hjälper det inte att sitta och gråta framför TVn. De flesta katter når inte till dörrens ringklocka. Elle för att skriva det litet vänligare: du måste själv ut och leta om natten. Det funkar inte dagtid när det, oavsett ortens storlek, är för mycket folk i rörelse för att en vilsen kisse ska våga sig fram. Fundera över hur det ser ut i ditt grannskap och över var du skulle gömma dig om du var katt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katten_
2012-04-02 18:39
#13

Jo men i området finns det mycket "starka" katter. Indy har fightat och kom hem med blodiga öron. men han mår bra nu. Neo är ganska feg, så tänk om katterna jaga bort honom. och vi bor i lägenhet. På "botten floor" katterna tar sig upp via en träplanka, balkongen är kanske 1 och en halv meter över marken. Indy är jätte duktig nu. När vi prova på Neo innan han försvann så funka det bra. han försvann dagen då vi släppte ut honom. först kom han tillbaka så på kvällen var dörren öppen… till balkongen alltså.

/Christel & kaninerna! Glad

Annons:
Katthemsmatten
2012-04-02 19:04
#14

Det enda jag kan råda dig är anmäl honom försvunnen hos polisen, lappa ett STORT område, minst 800 m i radie från där ni bor, ut och leta om nätterna, prata med grannar och gå långt bort. En ny katt som dyker upp får det svårt och blir självfallet bortjagad. Om och när ni får hem så tycker jag ni ska tänka om i fråga om att låta katterna vara ute. Det här är första men garanterat inte sista gången det här kommer att hända.

Och som sagt - ni måste ut och leta sena nätter. Se till att det finns mat. Försök tänka som en katt: var kan jag få skydd? Att sitta hemma kommer inte att hjälpa er. Det har dessvärre gått för lång tid nu och ni måste vara superaktiva i ert letande och lappande. Stackars kissen!

Medarbetare Hittekatter iFokus

annebeate
2012-04-02 21:12
#15

De råd som Katthemsmatten skriver om borde ni har gjort direkt när Neo försvann. Ni måste verkligen ta tag i detta genast. Det har redan gått alldeles för lång tid, jag säger också stackars katt!!!!!!!

Hawknestgrove
2012-04-02 21:17
#16

ja, det hade varit absolut bäst att man börjar med en gång. så forty man  blir orolig. OCh som sagt de där spåtanterna ger jag inte mycket för heller.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Katten_
2012-04-03 18:08
#17

Ja men det finns inte så mycket att göra förutom lappar säger mamma.

/Christel & kaninerna! Glad

Katthemsmatten
2012-04-03 20:15
#18

Antingen har din mamma ingen som helst kunskap eller så är hon skitglad över att ha blivit av med åtminstone en av katterna. Ursäkta kritiken, kan hon har givit dig så fel info. Ut hela familjen omgående och följ våra råd. De flesta av oss har haft katter i 20-40 år och jobbar som volontärer med katter. Något har vi lärt oss :-)

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
2012-04-03 21:36
#19

nu ska vi vara snälla……. Lilla TS har ju inget ont gjort……Inget skäll här inne. det här är en snäll sida, där vi försöker hjälpa så mycket vi kan. jag utgår ifrån, att Ts inte är så gammal….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2012-04-04 07:35
#20

Säg till mamma att ni måste ut och leta efter Neo. Nu kommer påsken med många lediga dagar och då har ni möjlighet att verkligen söka efter honom.Kolla också att lapparna finns kvar och sätt upp fler med avrivningsremsor med ert telnr så  man lätt kan ringa  om man sett eller hört något om Neo. Neo väntar där ute på Er!

Annons:
Katthemsmatten
2012-04-04 11:03
#21

Det är mamman jag är f-ad på, inte TS. Hon är helt säkert ung och dessutom ledsen, Men mamman………….

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
2012-04-04 19:11
#22

Ja, men mamman läser  säkert inte här. OCh en liten vad jag tror tonåring kan bli väldigt ledsen……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Katten_
2012-04-06 11:09
#23

Mamma är jätte stressad nu, så hon tänker inte på något förutom att jobba så vi klarar oss…

/Christel & kaninerna! Glad

annebeate
2012-04-06 17:16
#24

Jag vet inte vilken ålder du har Katten. Om du åtminstone är ca 15 år eller mer verkar det som du får ta tag i detta för annars finns det tyvärr risk för att det är kört för Neo.

Katten_
2012-04-06 19:24
#25

#24 ush nej säg inte så! Jag är under 15 så… jag vill inte att det ska vara kört!

:(

/Christel & kaninerna! Glad

annebeate
2012-04-06 20:14
#26

Eftersom du är så ung och mamma  har fullt upp med att arbeta  så föreslår jag att du talar med någon släkting  eller någon föräldrer till någon  av dina kamrater och fråga om de kan hjälpa till med att försöka spåra Neo. De kan förhoppningsvis  hjälpa dig så ni får tillbaka Neo. Ju längre tid som går ju svårare kan det bli så därför brådskar det.Hoppas att han snart kommer hem.

Katten_
2012-04-06 20:20
#27

Ja, vi ska sätta upp lappar också.

/Christel & kaninerna! Glad

Annons:
Katten_
2012-04-07 21:56
#28

Men VAR?!

/Christel & kaninerna! Glad

Hawknestgrove
2012-04-07 21:58
#29

På anslagstavlor i butikerna tex. i trappuppgångar

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2012-04-07 21:59
#30

och här har du ju alla samlade tips på var du sätter upp lappar. läs Alexejs fina grundinlägg….

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: