Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 5451 ggr
Inger S
2012-02-25 14:59

Röd / vit hon-katt upphittad i Blåsut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Röd-vit katthona, (trol ganska ung några år?) upphittad 22 januari 2012 i Blåsut. Lite melerad,mest röd/crémefärgad,  svans vit/röd randig lite yvig. Orädd, kelig, omärkt, inga telnr eller öronmärkning men HAR ETT CHIP NR SOM SAKNAR REGISTRING. 

Polisanmäld, massor av lappar uppsatta i området, info utlagd på nätet flera siter, utan någon som hört av sig!

Om någon känner igen katten hör av er!

Inger S, 070/678 07 21.

Kolla var katten är chipmärkt och regsitrera in katten!

Annons:
Hawknestgrove
2012-02-26 11:50
#1

Kontakta då SVERAK och SKK, för det är de som håller i registren och har i så fall uppgifter på ägaren.

Här har du flera tips, samlade, vad du kan göra.

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt?discussions-1

I och med att det är någon som brytt sig, troligen även kastrerat katten , har du kollat det; så är det ju någon som bryr sig. ärret på magen kan man se gansda lätt, går från naveln och neråt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Inger S
2012-02-27 18:03
#2

Tack, men vad kan Sverak o SKK göra? Numret finns ju inte i registret alls, och det delas ut slumpmässigt i olika ordning. Inte heller bland borttappade finns numret registerat.

Jag kollade avläsningen noga så numret är rätt.

Det innebär om jag förstått saken rätt att en katt som registrerats på sitt chip i stockholm kan ha ett nummer i nummerserie med en katt i skåne tex.

Jag har börjat ringa runt till veterinärer för en del tex Bagarmossens djursjukhus kan se vilka chipnummer de satt in i katter. Andra veterinärer måste bläddra igenom alla sina jounaler då är det svårare.

Jag har kollat Årsta veterinär Bagarmossens djursjukhus, samt det i Alvik, (rakt över tvärbanan, centrumet) kommer ej ihåg namndet, de i Alvik var tvungen att bläddra igenom alla jounaler så det tror jag ej de har gjort.

Svårt att se om någon kasterat katten,, kan inte direkt se något ärr,,,

tack för tips! /Inger

Hawknestgrove
2012-02-27 19:10
#3

Om du tar flickan till vet för kontroll, så kan ni nog se ärret i så fall. en lätt sövning så kan man raka lilla magen. Min ide i så fall, är ju att du hör inne på Hittekatter. Där är det många från Katthemmen som kanske kan hjälpa dig att luska vidare. OCh du är hundra på att det är en flicka? vi hade en kisse här, som vi var hundra på att det var en flicka. När vi rakde kissen för att kolla efter ärr eller kastrera, då visade det sig, att det var en liten pojke. Så Linda blev Lindy…..Tänker på färgen. Väldigt vanlig pojkfärg….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Anen27
2012-03-06 07:51
#4

Hjälper det om Du ändå kollar ID-numren runt omkring dennas???

Lorita
2012-03-06 14:38
#5

#3 både färg och storlek ser ut som en pojke tycker jag med.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Hawknestgrove
2012-03-06 14:56
#6

Hur har det gått här?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Inger S
2012-03-06 19:40
#7

Inget svar ännu, jag har inte heller hunnit gå till veterinären ännnu, men tack för tipsen! Jag har ringt till SKK och lämnat numret så om något ringer o vill anmäla det så vet de att katten finns hos mig.

Min gamla katthona fräser åt den nya vackra katten och håller sig undan. Den röda som jag kallar ROSSI är mycket kelig och tillgiven ,,,

//Inger

Hawknestgrove
2012-03-06 20:08
#8

Gosigt av dig att ta in kissen… Så hoppas vi på en happy ending. Tror nog, att din gamla kisse vänjer sig

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: