Annons:
Etikett01-frågor-allmänt
Läst 6776 ggr
smurfany
2012-02-10 09:05

Djurambulansen

Hejsan, hittar ingen länk till Djurambulansen, kanske vore nyttig info

www.djurhjalp.se

Mvh Petra

Annons:
Hawknestgrove
2012-02-11 17:58
#1

Tack….. ska lägga in den bland länkar…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[nataschaj]
2012-02-12 14:38
#2

Dem är jätte bra att ha å göra med!

Ringde för förra sommaren pga påkörd katt med bruten rygg och ben å inre blödningar, kom rätt fort efter dem lämnade hunden som dem hade i bilen. =)

en historia att minnas!

Hawknestgrove
2012-02-12 14:48
#3

ja de är värda all hjälp de kan få…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[nataschaj]
2012-02-12 14:52
#4

Japp! bara man inte möter ''dumma'' djur ägare som ja gjorde när ja ringde på katten.. gisses vilket korkat folk de finns….

Hawknestgrove
2012-02-12 14:54
#5

jaså? de ville inte kännas vid sin misse?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[nataschaj]
2012-02-12 15:01
#6

oh jo, men hon ägaren ville ta hem katten för att se om hon skulle bli bättre, vi stod där i 30 min för att föklara för henne att denna katten är akut behov av vård då den började få andningssvårigheter, men hon hade tagit med sig en väska för att ta hem katten.

å innan abulansen kom så kom ägaren 10 min innan, så ja fick hålla kvar henne å för att tala om att den kan å skulle inte hänge me henne hem för att se om den skulle bli ''bättre''

Till slut så tog dem mina uppgifter istället å kunde köra i väg med katten, ägaren gick halvt med på det….

Tyvärr tror ja denna vackra dam dog, pga dem inre skadorna.

De va en henmsk syn att se denna katt krypa på fram benen å hela bak kroppen i släpp, å så hon skrek! nej, fy fan va hemskt.

Är glad att dem finns, efter som ja å en vän va ute me våra hundar, 5hundar totalt, va långt hemmifrån å kl va 23.00 på kvällen, så är glad att ja hade sparat deras nr, men man kan ju ringa 112 så kopplar dem vidre än.

Annons:
Hawknestgrove
2012-02-12 15:12
#7

Åh stackar lilla djur……Så djurambulansen fick i alla fallt amed sig den lilla? Bli bättre… fnys……De tänkte med plånboken.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[nataschaj]
2012-02-12 15:21
#8

ja dem plockade med sig henne, för jag sa, att jag lämnar inte denna katten utan att den får sin vård, som den behöver, å efter som ja sj hade med mig mina 3 hundar, så kunde ja inte ''hängt'' med elr så.

Men de va ingen kul å hitta henne, å va tur ja såg henne med.

Ägaren va ju en alkolist, men katten va i jätte fint skick, trots skadorna, så bra mat har katten fått, för pälsen va blank , len och mjuk! men nån vet vård ville inte ägaren egentligen.

smurfany
2012-02-17 18:26
#9

Som ny chaufför av Djurambulansen, har jag åkt mitt första pass…larmen avlöste varandra, behovet är stort! Härligt att få möjlighet att hjälpa via alla fina medlemmar!

Upp till toppen
Annons: