Annons:
Etikett04-skåne-län
Läst 7001 ggr
Ollie1
2/3/12, 12:14 PM

HEMMA!Tormestorp utanför Hässleholm, hankatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår älskade katt Humle 4 år är försvunnen!!!

Han var hemma senast fredagen den 27/1 2012 på Högabergsvägen 8 i Tormestorp. Humle är cremefärgad med vitt på nosen, bröstet och tassarna. Han är kastrerad, idmärkt med en tatuering i örat, 3330A och väldigt tam. Humle brukar aldrig gå långt iväg från vår tomt och han kommer alltid när vi kallar på honom. Har ni sett honom eller vet något får ni gärna kontakta

Caroline Hansson på 0738-371498 eller carolineh1976@hotmail.com.

Hittelön 500 kronor!

Annons:
essut50
2/3/12, 9:26 PM
#1

Hoppas att han kommer hem.

Här är en bra länk..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ollie1
2/3/12, 10:01 PM
#2

Tack för omtanken! Och för länken, där är många bra tips!

Men oron är väldigt stark, speciellt med tanke på vädret. I vanliga fall ligger Humle helst i soffan när det är kallt ute…

Hawknestgrove
2/4/12, 3:15 PM
#3

ja, vi hoppas med dig….I och med att han är kastrerad, så är han troligen inte så långt borta…..och har lättare att hitta tillbaka

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ollie1
2/4/12, 4:46 PM
#4

Ja, jag hoppas verkligen det!!! Är helt förstörd och har gjort allt jag kan för att hitta honom. Men det har gått 8 dygn nu i denna kylanGråter

Hawknestgrove
2/4/12, 5:21 PM
#5

han är förmodligen inlåst någonstans. hoppas det går bra för den lille

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ollie1
2/5/12, 9:30 AM
#6

Ja, den risken finns ju tyvärr. Men jag har pratat med många av grannarna och delat ut lappar till alla som bor inom 400 m från oss. Och annonserat i tidningen som de flesta här prenumererar på…

Annons:
Hawknestgrove
2/5/12, 3:25 PM
#7

Ge inte upp. Finns katter, som varit borta i flera månader och som kommit igen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ollie1
2/6/12, 7:41 AM
#8

Ja, fortsätta hoppas gör jag självklart. Humle är den mysigaste och mest tillgivna katten jag någonsin har haft. Ska ut och dela ut fler lappar till grannar och leta vidare nu…

Hawknestgrove
2/6/12, 5:24 PM
#9

ja vi hoppas för er och lille Humle….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ollie1
2/6/12, 7:44 PM
#10

En liten fråga, någon som vet om katter kan vara vilse cirka 500 meter hemifrån om de t.ex. har blivit skrämda? I vanliga fall håller han ju till precis runt huset. Flera personer i byn har ringt och tror att de har sett honom och nu har han varit hemifrån i 10 dygn. När jag har hunnit fram till de olika platserna har katten inte varit kvarGråter Om han inte är vilse borde han ju verkligen komma hem nu om han kan. Det är 15 minus och han bör vara hungrig…

annebeate
2/6/12, 8:29 PM
#11

Även om han är kastrerad så kan man inte utesluta att han kan ha tex blivit skrämd och gett sig i väg längre bort. Det gäller att alla i trakten får meddelande  om  att han är försvunnen. Lägg  lappar i brevlådorna runt om. Flera katter har kommit tillbaka just via en lapp i en brevlåda. Det finns väl också någon matbutik där du kan ha en efterlysningslapp. Lappar med avrivningsremsor med ditt telnr är bäst. Då kan allmänheten lätt ringa,  Vet du om grannarna runt om nu har letat igenom sina förråd och uthus? Det kan vara så att han är inlåst så be alla göra det.  Ge inte upp!!!Min grannkatt var försvunnen i över 7 månader, dessutom under en kall vinter, och han hade gett sig i väg ett bra stycke. Han återfanns just med hjälp av en sparad efterlysningslapp. Fortsätt leta aktivt efter honom i området och sprid till alla du kommer i kontakt med att han är försvunnen. Hittelön kan vara till hjälp. Han är väl anmäld försvunnen till polisen. Om inte gör det direkt.

Ollie1
2/6/12, 9:02 PM
#12

Tack för svaret! Jag ska fortsätta att dela ut lappar och leta imorgon. Alla grannar är ombedda att leta i förråd och garage, men man kan ju aldrig veta att de gör det. Jag har redan utlovat hittelön och polisanmälan är gjord förra helgen. Jag har även lagt ut efterlysning på Blocket, katthem, kattforum, lokala tidningen och veterinärer.

Ollie1
2/7/12, 3:57 PM
#13

Nu har alla i hela byn fått lapp i brevlådan, så jag hoppas verkligen att någon hittar min lille älskling!!!

Annons:
Hawknestgrove
2/7/12, 4:55 PM
#14

Vi hoppas med dig. Lille kisse skynda dig hem nu!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

essut50
2/7/12, 10:22 PM
#15

Vi håller tummarna att han kommer hem snart.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ollie1
2/8/12, 11:18 AM
#16

Ja, det måste han bara göra. Tankarna på min lille Humle hungrig någonstans ute i kylan gör att jag knappt står ut… Letade i minst fem timmar igår utan minsta resultat, varken jag eller någon jag träffade har sett honomGråter

Hawknestgrove
2/8/12, 5:00 PM
#17

Vi hoppas med dig att den lille hittar hem

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ollie1
2/9/12, 8:08 AM
#18

Flera har hört av sig från ett område här i byn och tror att de kan ha sett Humle. Jag har varit där och letet utan minsta resultat. Har kallat hans namn och att det är mat, men han syns inte till. Någon som har tips hur jag kan göra?

Hawknestgrove
2/9/12, 3:28 PM
#19

Hör efter om du kan få låna en fälla av någon förening. Han kan ha blivit skrämd och skygg. OCh de du pratat med, försök få dem att kanske locka till sig kissen, så att du får kolla att det är Humle.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ollie1
2/12/12, 2:55 AM
#20

Ett mirakel har skett, kl. 01.00 i natt kom min älskade Humle inspringades genom kattluckan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han jamade så att han väckte hela huset och vi är så lyckliga att det inte går att beskrivaGlad Nu ska Humle och jag krypa ner i sängen och så får vi åka direkt till djursjukhuset imorgon bitti och höra vad veterinären säger om hur han mår. Tusen tack till alla som har hjälpt mig, ni är underbaraGlad

Annons:
annebeate
2/12/12, 11:35 AM
#21

Underbart! Vilken lycka!GladGladGlad

Ollie1
2/12/12, 12:38 PM
#22

Ja, jag vet inte när jag var så här lycklig senast!!!!!!!!!!!!!!!!

Hawknestgrove
2/12/12, 2:47 PM
#23

MEn så skönt att höra!!!!!! Skönt att få ändra en rubrik…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: