Annons:
Etikett047-kristianstad
Läst 11256 ggr
Nilla_01
1/24/12, 4:51 PM

HEMMA!!!Vittskövle - katt bortsprungen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Vi letar efter vår lilla kattflicka på 7 månader som försvann igår kväll (den 23:e Januari). Hon heter Mitzy men kallas även för "gumman" eller "gummsigumman".

Hon försvann ifrån Vittskölve (Vittskövlevägen 8). Hon är pratglad och väldigt försiktig av sig.

Matte, husse och Pee-Jay (brosan) saknar henne.

Tack på förhand :)

Annons:
Hawknestgrove
1/24/12, 10:42 PM
#1

oj… Var hon kastrerad? Då är chansen större, att hon inte gått så långt. Om inte, så gör det å studs när hon kommer hem. Hon har säkert fröjdat med herrarna i hagen….

Här är flera samlade tips!

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen?discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
1/24/12, 10:52 PM
#2

Sätt upp lappar lite överallt och förse lapparna med avrivningsremsor med ert telnr så allmänheten lätt kan ringa. Locka med hittelön. Lägg lappar i brevlådor runt omkring i området,  flera katter har kommit till rätta just via en sådan lapp. Det finns väl någon mataffär i närheten där ni också kan sätta upp efterlysningslapp. Leta aktivt i området och hör med boende runt om så hon inte blivit inlåst någonstans. Anmäl henne försvunnen till polisen. Är hon utekatt eller har hon råkat smita ut? Hon är så ung så jag hoppas ni mycket snart finner henne välbehållen. Har hon inte kommit till rätta inom några dagar  sätt in en efterlysning i Kristianstadsbladet. Redan nu kan ni sätta in en efterlysning på Blocket, hos Kattkommando Syd och på Svenska Katters Sida.

Nilla_01
1/25/12, 11:30 AM
#3

Hejsan.

Tyvärr var hon inte kastrerad ännu. Hon är en innekatt som smet ut och väl ute fick hon panik av snön och isen. Vi ska sätta upp lappar idag i närområdet. Blocket har jag satt upp på (men det tar så lång tid innan de godkänner annonser :(). Vi följde hennes spår igår under dagen men utan lycka. Kristianstadsbladet var ett bra tips :)

Om hon inte hittat någon vänlig själ att värma henne, klarar hon sig ute i minus grader? Min största rädsla är att hon är kall, hungrig och övergiven. Hon är fortfarande liten och söt så jag hopas någon har haft ett varmt hjärta och hjälpt henne.

Tack för er hjälp, man känner sig hjälplös men era tips har gjort att jag inte känne mig lika hjälplös. Tack :)

Hawknestgrove
1/25/12, 1:08 PM
#4

ja ge inte upp. Ok, hon klarar sig, men blir det väldigt kallt, så kan öronen sjävfallet vara i farozonen.OCh som sagt basunera ut överallt att ni saknar henne! Hiottelön brukar vara en bra morot. Ge inte upp…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
1/25/12, 8:54 PM
#5

Jag kan bara hålla med Hawknestgrove, sprid överallt att hon är försvunnen.Ju fler som vet det desto bättre. Sätt även lappar i lite större område och glöm inte lappar i brevlådorna. Jag har här hemma en liten kattflicka som i din katts ålder försvann i samband med ett veterinärbesök en vinter då buren gick sönder. Hon återfanns cirka 3 veckor sedan en boende, som hade sparat lappen han fått i sin brevlåda, sett henne på sina ägor. Så viktigt att boende omkring kollar sina utrymmen så hon inte sökt skydd där. Fortsätt leta aktivt i området och en bit bort. Hon finns där ute någonstans. Nu  gäller det bara att hitta henne. Kolla regelbundet med polisen om hon kommit in och kolla också då och då att efterlysningarna som satts upp finns kvar för annars upp med nya. Känn vårt stöd och håll modet uppe.

Nilla_01
1/29/12, 7:35 PM
#6

Hon är återfunnen :D

Lapparna vi satte upp hjälpte. En snäll granne lät henne komma in till sig. Hon var så hungrig när hon kom hem den stackarn och hon har inte riktigt förstått att hon är hemma igen, men hon börjar kela med oss igen så smått :)

TACK för all hjälp och stöd.

Annons:
annebeate
1/30/12, 8:01 AM
#7

Vilket härligt besked! Jag gläds så med er.Glad

Hawknestgrove
1/31/12, 3:46 PM
#8

MEn vad bra!!!!!! Ta nu det säkra för det osäkra och kastrera henne, hon kan ha fröjdat runt……Skönt att få ändra en rubrik till  något positivt!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: