Annons:
Etikett043-lund
Läst 4953 ggr
Praxis
1/18/12, 2:32 PM

Lund Svartvit katt !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(17/1) uppmärksammade jag och min syster en katt på vår innegård. Den är rätt liten, svart/vit och omärkt. Väldigt kelig och kontaktsökande, jamar mycket och är hungrig. Vi har intre sett den innan (vi tror det är en hona) och hon tillhör ingen av grannarna. Hon försöker ta sig in i marklägenheterna och vi tror hon har rymt hemifrån utan att hitta tillbaka. Hon är omärkt men vi ska försöka få tag i chipläsare för att se om hon kanske har chip. Vi har satt upp lappar, ringt polisen, lagt ut blocketannons och delat på facebook. Det ska bli kallare nu i veckan och det är så synd om henne. Vår pappa har ordnat en låda klädd med frigolit så hon har ett bo att gå in i (vi ger henne mat och vatten också) men hittar vi ingen ägare snart får hon nog komma in till mig. Detta är dock väldigt tillfälligt då jag själv har två katter och bor rätt litet. Min syster har hund och har inte möjlighet att ta hand om katten.

Vet ni något om vem denna katt kan tillhöra, snälla hör av er! Hon finns på en innergård i närheten av Mårtenstorget i Lund.

Hittas ingen ägare måste vi hitta ett nytt hem åt henne. Vet ni någon som kan tänka sig att ta emot henne, hör av er!

Annons:
Hawknestgrove
1/19/12, 12:14 PM
#1

Sån fin liten flicka. Polisen har chipläsare, och katthemmen en del av dem också, likaså veterinärerna.

Här har du flera samlade tips på vad du kan göra!

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d712ed5b9cb46221d045017-har-du-hittat-en-katt#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: