Annons:
Etikett093-borås
Läst 6993 ggr
[nattfjäril]
1/12/12, 11:35 PM

Borås - långhårig svartvit katt saknas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min mammas katt, Alex, gick ut som vanligt veckan före jul men kom aldrig tillbaka hem. Han är en katt som älskar utelivet och har varit ute på äventyr tidigare, men aldrig så här länge.

Alex är en STOR (och tjock) långhårig, svartvit hankatt. Bondkatt. Han har ett smalt vitt streck i ansiktet, en liten vit fläck på överläppen, vitt på bröstet samt vita tassar. Han har ett ganska speciellt utseende och är lätt att känna igen. Han är väldigt kelig och tillgiven. Ett riktigt charmtroll (och matvrak :P).

Alex är hemmahörande på Norrmalm i Borås, men vi tror att han promenerat iväg en bra bit, alternativt åkt med i någon bil. Borås har relativt många pendlare så därför finns anledning att hålla utkik i närliggande orter, exempelvis Svenljunga, Tranemo, Göteborg, Bollebygd, Ulricehamn m.fl.

Jag har fått svar om en katt som hittades på Hedvigsborg och som varit på bild i bl.a. Borås Tidning. Denna katt är snarlig Alex, men det är alltså inte han. Jag kan även meddela att denna katt nu fått ett hem :)

Om du har sett Alex, eller tror att du sett honom, så skicka hemskt gärna ett mejl till mig: johanna.svenningsson@hotmail.com

Vi blir enormt tacksamma för alla tips <3 Här kommer en bild också.

Annons:
Hawknestgrove
1/14/12, 5:35 PM
#1

Oj… är han kastrerad? då är hans chanser större att han hittar hem. här har du flera tips..

http://kattpolisen.ifokus.se/articles/4d714ebfb9cb462244061878-nar-din-katt-ar-bortsprungen#discussions-1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tarotstollan
6/22/12, 11:20 PM
#2

Har denna katt kommit tillrätta? Det var en liknande på bild i Borås Tidning som sökte sin ägare i dag?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: