Annons:
Etikett17-stockholms-län
Läst 12778 ggr
Erna
12/31/11, 12:18 PM

HEMMA Norrtälje Bruntabby-vit hona hittad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan sept-okt upphittad huskatt hona i Norrtälje, Berga.

Hon har fått flytta in i vår farstu och blir matad och är avmaskad. Troligen okastrerad.

Hon är kelig och mycket sällskaplig. Hon är tatuerad i örat men vi har inte hittat henne i något register; O*2469. Vi har kollat hos polisen och på många hitta-katten-siter, annonserat i Norrtälje tidning utan resultat. Hon står på väntelista till Norrtälje katthem, men det är osäkert när/om hon kan få en plats.

Vi gissar att hon blev kvar när ägarna flyttade hem till stan. Hon kommer alltid in vid 19-tiden på kvällen då hon varit ute "på jobbet" färdigt.

Tyvärr kan vi inte behålla henne, för vi har huset fullt av raskatter.

Om du saknar eller vill ta hand om henne, maila oss; yamacatos@telia.com

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annons:
martdat
12/31/11, 12:35 PM
#1

oj så synd att ni inte hittat  ägaren då den e id märkt,, swerak elr skk kan inte hjälpa till att spåra id märkningen om den är reggade? endel väljer ju att inte ha sina uppgiffter synliga.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
12/31/11, 2:21 PM
#2

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Vixxi]
1/2/12, 8:08 PM
#3

När jag skriver in det där nr O*2469, på http://kennet.skk.se/agarreg/ så kommer det upp information

Kattnamn :

Stumpen

Tatuering/tång-ID :

OB2469

Födelseår :

1995

Chip-nr :

ID-märkningsår :

1996

Ras :

eur.

Hårlag :

korthårig

Kön :

Hona

Färg :

grå-vit

Kastrerad :

Nej

Men hon ser ju inte grå vit ut direkt. Sen står det även ort: Göteborg men när jag kopierade nr och sökte i rutan Tatuering/tång-ID så kom detta upp.

martdat
1/2/12, 8:26 PM
#4

det där med färger vet man ju inte om det stämmer dte de skriver när det är huskatter, så det kan det ju va ändå, ägarna kan ju flyttat elr vad som, frågan är väll om skk har namn o tel nr?? namn i allfall,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Vixxi]
1/2/12, 8:31 PM
#5

Ja det är sant, hona och okasterad verkar ju stämma? Det står att ägaren inte vill ge ut sina uppgifter på internet, men skk borde ju ha deras uppgifter .

Issa
1/2/12, 10:24 PM
#6

Många skriver ju grå fast det inte finns som kattfärg. Det kan senare visa sig vara vad som helst. Man kunde önska att alla kattägare åtminstone visste vad färgen heter på sin egen katt ifall den skulle komma bort. Kan bli hur galet som helst annars.

Annons:
Hawknestgrove
1/3/12, 3:11 PM
#7

Lilla vännen. JA skk borde ju ha uppgifterna. MEn kissen kan ju ha blivit omplacerad. Märkligt med en vuxen okastrerad märkt vuxen huskatt. Jag menar, lägger man ut så pass pengar och besvär att man märker och reggar den, då borde den ju vara kastrerad……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Vixxi]
1/3/12, 3:17 PM
#8

#7 Lilla vännen? Syftar du på mig då eller?

Det är inte min katt det handlar om så vad som borde göras behöver du inte skriva här, här handlar det om att hitta kattens ägare och inget annat .

Hawknestgrove
1/3/12, 3:44 PM
#9

självfallet syfter jag på katten, inget annat…….Här inne finns inga elaka tongångar, kom ihåg det. Självfallet undrar jag ju, varför man lägger ner pengar på en märkning och registrering om man inte kastrerar? Tycker inte du det är underligt också?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Vixxi]
1/3/12, 3:46 PM
#10

Då ber jag om ursäkt, missuppfattade dig. Skyller på tröttheten :§

Jo det är sant, självklart tycker jag att man ska kastrera sällskapskatter.

Issa
1/9/12, 11:24 PM
#11

Ägare är hittad och katten är hämtad står det på Hittis.

Hawknestgrove
1/11/12, 5:58 PM
#12

Ok. jag kan inte läsa där…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: